Dakaristé myslí na poslední kilometry jihoamerického maratónu

15.01.2010 17:52

 

Francouz Cyril Despres má mezi motocyklisty luxusní náskok

Francouz Cyril Despres má mezi motocyklisty luxusní náskok
foto: Jacky Naegelen, Reuters

 

Francouz Cyril Despres má mezi motocyklisty luxusní náskok

Francouz Cyril Despres má mezi motocyklisty luxusní náskok
foto: Jacky Naegelen, Reuters

 

Dakaristé myslí na poslední kilometry jihoamerického maratónu

Poslední tři dny má před sebou 32. ročník Rallye Dakar. Posádky se už vrátily do Argentiny, ale dlouhé etapy do cílového Buenos Aires ještě mohou zamíchat pořadím. Nejdramatičtější situace je mezi automobily, kde má Carlos Sainz na Katařana Al-Attyaha náskok jen čtyři a půl minuty. V motocyklech si nejspíš pohlídá vítězství Francouz Despres, protože má k dobru nadstandardních osmdesát minut. Podobně velká manka mají soupeři na vedoucí jezdce ve čtyřkolkách a v kamiónech.

14. 1. 2010 12:44 SAN JUAN

Z českého pohledu bude mít hodně práce s udržením čtvrtého místa Martin Macík s kamiónem Liaz. „Ze zadu se na nás začínají tlačit. Není nikde psáno, že to udržíme,“ pokyvoval šéf stáje KM Racing. „Auto šlape, pojedeme co to dá, ale musíme mít v patrnosti, že nemáme nazbyt kol a obložení. Na jistotu jet nemůžeme, ale ani palbu. Tohle si asi říkají všichni soupeři. Uvidíme,“ sdělil řidič, jenž ve středu se svou posádkou ztratil čtyřicet minut kvůli defektu i následkem nesprávného zvolení trasy.

Nejlepším českým motocyklistou je v dosavadním průběhu Dakaru David Pabiška na 28. pozici. „Pojedu si dál svoje blues a nějak to dopadne. Žádné konkrétní předsevzetí jsem neměl, moje momentální umístění zhruba odpovídá mým představám. Jenže ještě nejsme v Buenos Aires. Taky můžu být sedmdesátý, anebo tam třeba ani nedojedu,“ přemítal motorkář KM Racingu. „Trochu mě zlobí motorka,“ postěžoval si Pabiška. „Zanáší se mi filtr a musím ho čistit, ale někdy s ním musím dojet. Maximální rychlost v terénu mám pak 115 kilometrů za hodinu, a to je málo. Rychlost to je moje rezerva, ale s tím už v tomhle Dakaru nic nenadělám.“

Stephane Peterhansel s svým BMW během Rallye DakarStéphane Peterhansel s svým BMW během Rallye Dakarfoto: Reuters/Jacky Naegelen

Největším překvapením české účasti je Roman Krejčí, který se v posledních etapách objevoval ve společnosti nejrychlejších jezdců a nebýt ztrát z úvodu soutěže, byl by na tom lépe než je jeho průběžné 40. místo. „Pořádně jsem si neporozuměl s roadbookem. V první etapě jsem nabral za příliš velkou rychlost penalizaci 39 minut a ve třetí jsem kvůli technické poruše musel jet 320 kilometrů čtyřicítkou a zaostal o dvě hodiny,“ líčil své trable jezdec stáje Czech Dakar Teamu. „Co se týká rychlostí, tak s dakarskou špičkou můžu držet krok, ale zaostávám v navigaci. Teď už se asi budu snažit v pohodě dojet do cíle, protože mi vyskakuje pětka.“

Poslední český čtyřkolkař v soutěži a Krejčího kolega z Czech Dakar Teamu Oldřich Bražina myslel na lepší umístění než je jeho současná osmá příčka. „Loni jsem byl pátý a chtěl jsem se zlepšit, ale na druhou stranu jsem rád, že ještě jedu, protože se docela trápím,“ postěžoval si. „Motor nemá předpokládaný výkon, a tak se musím spokojit s tím, co mám k dispozici,“ dodal.

Poslední tři dny má před sebou 32. ročník Rallye Dakar. Posádky se už vrátily do Argentiny, ale dlouhé etapy do cílového Buenos Aires ještě mohou zamíchat pořadím. Nejdramatičtější situace je mezi automobily, kde má Carlos Sainz na Katařana Al-Attyaha náskok jen čtyři a půl minuty. V motocyklech si nejspíš pohlídá vítězství Francouz Despres, protože má k dobru nadstandardních osmdesát minut. Podobně velká manka mají soupeři na vedoucí jezdce ve čtyřkolkách a v kamiónech.

14. 1. 2010 12:44 SAN JUAN

Z českého pohledu bude mít hodně práce s udržením čtvrtého místa Martin Macík s kamiónem Liaz. „Ze zadu se na nás začínají tlačit. Není nikde psáno, že to udržíme,“ pokyvoval šéf stáje KM Racing. „Auto šlape, pojedeme co to dá, ale musíme mít v patrnosti, že nemáme nazbyt kol a obložení. Na jistotu jet nemůžeme, ale ani palbu. Tohle si asi říkají všichni soupeři. Uvidíme,“ sdělil řidič, jenž ve středu se svou posádkou ztratil čtyřicet minut kvůli defektu i následkem nesprávného zvolení trasy.

Nejlepším českým motocyklistou je v dosavadním průběhu Dakaru David Pabiška na 28. pozici. „Pojedu si dál svoje blues a nějak to dopadne. Žádné konkrétní předsevzetí jsem neměl, moje momentální umístění zhruba odpovídá mým představám. Jenže ještě nejsme v Buenos Aires. Taky můžu být sedmdesátý, anebo tam třeba ani nedojedu,“ přemítal motorkář KM Racingu. „Trochu mě zlobí motorka,“ postěžoval si Pabiška. „Zanáší se mi filtr a musím ho čistit, ale někdy s ním musím dojet. Maximální rychlost v terénu mám pak 115 kilometrů za hodinu, a to je málo. Rychlost to je moje rezerva, ale s tím už v tomhle Dakaru nic nenadělám.“

Stephane Peterhansel s svým BMW během Rallye DakarStéphane Peterhansel s svým BMW během Rallye Dakarfoto: Reuters/Jacky Naegelen

Největším překvapením české účasti je Roman Krejčí, který se v posledních etapách objevoval ve společnosti nejrychlejších jezdců a nebýt ztrát z úvodu soutěže, byl by na tom lépe než je jeho průběžné 40. místo. „Pořádně jsem si neporozuměl s roadbookem. V první etapě jsem nabral za příliš velkou rychlost penalizaci 39 minut a ve třetí jsem kvůli technické poruše musel jet 320 kilometrů čtyřicítkou a zaostal o dvě hodiny,“ líčil své trable jezdec stáje Czech Dakar Teamu. „Co se týká rychlostí, tak s dakarskou špičkou můžu držet krok, ale zaostávám v navigaci. Teď už se asi budu snažit v pohodě dojet do cíle, protože mi vyskakuje pětka.“

Poslední český čtyřkolkař v soutěži a Krejčího kolega z Czech Dakar Teamu Oldřich Bražina myslel na lepší umístění než je jeho současná osmá příčka. „Loni jsem byl pátý a chtěl jsem se zlepšit, ale na druhou stranu jsem rád, že ještě jedu, protože se docela trápím,“ postěžoval si. „Motor nemá předpokládaný výkon, a tak se musím spokojit s tím, co mám k dispozici,“ dodal.