Hlásí se Ján Zaťko:

06.12.2011 21:20

https://www.zatkojan.sk  4.12.2011

V Le Havre sme nalodili aj asistenčné auto s výstrojou, stanmi , náradím, náhradnými dielmi včítane skoro celej rozobranej jednej BMW. Aby sme si mohli ešte natrénovať výmenu a nastavenie pružín, a zistiť čo by bolo treba ešte s motorkou robiť požičali nám z FMoto Bavaria ešte jeden jazdený motocykel BMW G450X a v sobotu som bol pre skoro novú motorku v Říčanoch u Prahy. https://martymoto.cz/
Je síce akože jazdená, ale len cca 20 hodín po ceste. aj so smerovkami aj s cestným prevodom ešte neodblokovaná.Ako nová. Takže ak bude dobrý čas budem sa môcť odviesť na zhodnej motorke ako pôjdem Dakar. Totižto doteraz som na Dakarovke sedel iba asi 10 minút čo som otestoval tlmiče s plnou nádržou. Mimotoho som doteraz vlastne na žiadnom 4-takte ani nesedel. BMW mi ale padla dokonale do ruky tak sa snáď počas prvej etapy zžijeme. Našťastie je prvá etapa síce najdlhšia - 856 km ale má najkratší meraný úsek - iba 60km.
Tam si bude treba vyjazdiť dobré východiskové poradie štartu, aby sme neboli za chvíľu predbiehaný autami. Medzi nimi sa už v tom prachu veľa závodiť nedá.
Bol som na záťažovom teste s EKG. Na prebierke treba vraj doložiť záťažový elektrokardiogram a echokardiogram. Pepo Macháček, niekoľkonásobný víťaz 4-koliek na Dakare tvrdil že to od neho nikto nechcel no čo je treba treba mať. A po testoch - vraj mám kondíciu na úrovni bežnej populácie, ale je dobré že bez akýchkoĺvek srdcových anomálii, tak idem na sebe trochu popracovať, hlavne keď som vletel v sobotu večer k Dušanovi do dielne čo mal rozsvietenú a myslel som si že čosi montuje a on šlapal ostošesť na staciaonárnom bycikli a vedľa mal žinenku. Ja by som byť ním tak by som na tej žinenke asi spal. Ale voči gustu žiaden dišputát, alebo ako sa to vlastne hovorí!
No a tú novú motorku asi rozmontujeme a zoberieme ako batožinu do lietadla, nech si nevyčítame že máme málo náhradných dielov. No ale čo s motorom neviem, či ho tiež nerozmontujeme, lebo celý asi nebudeme môcť zobrať.
Škoda že sme sa nezobudili skôr, mororka sa mohla už viesť na lodi.