Jak to prožíval Milan Kubík - ME Portugalsko

16.09.2010 20:52

Původní článek pro "ENDURO MOTOSPORT" od Milana Kubíka

Portugalsko 2010
Tak nejtěžší letošní závod je za náma :-)
 

Cesta do Portugalska byla dlouhá a vyčerpávající, svých 2600 km se docela projeví. Nejméně to utíkalo přes Francii ale dorazili jsme v pořádku bez pokut a defektů. Jel jsem společně s juniorama pod vedením Karlose Schedera a řidiče Pavla Bálka. Skoro celou cestu pršelo a počasí se zlepšilo až když jsme přejeli Pyreneje.

Ve středu jsme si prošli 3 měřené testy co nás měly čekat. Cross test byl natažen na šikmé louce mezi stromama s umělýma skokama. Pro diváky situován cca 50 metrů od depa. Enduro test byl docela dlouhý a hodně technický. Zprvu mezi stromama a potom na vypálené louce. Dalo se čekat že se bude dost prášit a vyjedou se koleje. Extrem test byl podobný jako před dvěma lety ale jel se v protisměru a navíc pořadatel přidal další 3 těžké výjezdy. Hned po startu nás čekala šíkmina kde i piloti, jako je Paoli, Zanni atd. kroutili hlavama. Nakonec po projetí najížďáků to nevypadalo zas tak hrozně.

Ve čtvrtek proběhly přejímky celkem bez problémů. Ještě se dolaďovaly karburátory na teplotu a nadmořskou výšku. Začalo dost připalovat.

V pátek nás čekala 3 kola ( 3x 60 km). Hned v první hodinové časovce byly 3 testy. Ještě než jsem stihl odstartovat dozvěděl jsem se, že náš junior Míra Culka přeskočil na CT dvojskok až na rovinu a odvezla ho sanita ( nakonec to bylo "jen" vykloubené rameno). Pád prý vypadal strašlivě. Míra měl tedy dozávoděno hned po 3 minutách. Teplota se k poledni vyšplahala k 36 stupňům. První kolo se mi jelo docela dobře ale dost jsem pohnojil druhý XT ( první měřený) kde se mi zavřela řidítka a odporoučel jsem se hlavou do skály

Lenny crash (Slovenský fotograf se jistě nebude zlobit za zveřejnění)

 Ještě jsem objel jedno kolo ale už mi bylo dost špatně, do toho vedro takže konec. Nějaká šavlička taky proběhla :-D Dojel jsem po asfaltu do depa a moto předal na další den na restart.

Na sobotu hlasili ještě větší vedro a taky že jo. Teploty se šplhaly ke 40 stupňům. Lidi kolabovali, omdlívali na trati, vzdávali závod. V časovkách se z vedra běžně zvracelo. Portugalci chodili v džínách a dlouhém tričku :-O . Už jsem musel jet defenzivněji, hlavně dojet. Nakonec jsem dojel i když jsem na enduru šel 2x na hubu a na extremu 2x tlačil. Po sobotě jsem poskočil na 7. místo půběžně a měl stejně bodů jako angličan Maytom.

Rozhodnout měl nedělní motokros. Jelo se hned pod depem na vybuldozerované trati se skokama na rovinu a tobogánama. Ženy a veteráni závod odjely v pohodě, ale protože jich bylo málo dalo se to. Náše třída násedovala po nich. Angličan Maytom a ital Telliny ulili start, projeli žebříkem. Jenže se tak prášilo, že nebylo vidět vlastní blatník natož mávače. Kolo jsme jeli proti stěně. Závod byl zastaven. Nakonec odložen kvůli prašnosti o půl hodiny. Kropení stejně nemělo v tom vedru žádný smysl. Všichni se shodli, že bude nejlepší udělat měřený cross test jako náhrada za motokrosu. Startovali jsme po 30-ti vteřinách. Musel jsem jet defenzivně, neupadnout a porazit angličana. Povedlo se a dopadl 7. flek v E3 ! Čáda udělal mistra, takže to nemohlo dopadnout líp :-) GRATULACE !!!

Teď už nás čekají jen Janovice kde se budu snažit udržet průběžné 2. místo v E3 za D. Čadkem a 5. místo absolutně.

Tuto sobotu ještě zavítám na CC do Jilemnice kde pojedu na KTM 450 EXC. Tak držte prosím palce ať to na "heveru obrazím" :-)

 Lenny