Jak to viděl Víťa Kuklík- Enduro Uhlířské Janovice 2010

04.10.2010 21:27

 

Poslední závod MČR enduro – Uhlířské Janovice (4.10.2010)

O víkendu 2.-3.10. pokračoval seriál Mistrovství ČR enduro svým posledním závodem v Uhlířských Janovicích.

 

Pořadatelé připravili cca 80km dlouhou, velmi pěknou a náročnou trať. Trať připravoval náš bývalý uspěšný reprezentant v enduru pan Pošík a musím uznat, že trať měla vše, co by správné enduro mělo mít. Těžké výjezdy, sjezdy, kamenité pasáže… prostě trať na úrovni a musím smeknout klobouk.. Takové enduro se u nás dlouho nejelo a bohužel si myslím, že asi dlouho nepojede..

Testy byly celkem dva: CROSSTEST: měřil cca 8minut a byl velmi pěkně namotán na rozlehlých loukách, nechyběly technické pasáže ani rychlé úseky.. opravdu povedený.. ENDUROTEST měřil cca 4minuty a byl také velmi pěkný.. začínal na louce, pak pár úseků v lese mezi stromy a končil celkem náročným bahnitým úsekem, který se po prvním dnu stal prakticky neprůjezdným, a tak pořadatelé opravdu skvěle zareagovali a na druhý den trať poupravili a tím jen potvrdili opravdu profesionální přístup k pořádání tohoto závodu..

1.den

Prakticky pár dní před závody jsem dostal nabídku od svého sponzora a dovozce Husaberg Vládi Janouše, zda bych si nechtěl v Janovicích vyzkoušet nový dvoutaktní Husaberg 250ccm, na což jsem kývl a i když jsem se na motorce byl 2x svézt, tak mi hned padla do ruky celkem dobře. Vzhledem k tomu, že jsem startoval úplně první z celého startovního pole, tak testy nebyly vyjeté a já musel „čistit“ stopu.. Od prvního testu se mi podařilo jet s chutí a bez větších chyb a více-méně držet krok s Michalem Kadlečkem a Davidem Čadkem. Bohužel jsem na druhém kros testu poškodil zadní brzdu, takže jsem třetinu testu jel s nefunkční brzdou a ztratil, takže jsem s nimi ztratil i kontakt. Zbytek závodu jsem se snažil jet na jistotu a nedělat zbytečné chyby, což mi celkem vyšlo a zvítězil ve třídě E2 a v absolutním pořadí byl na 3.místě za Davidem a Michalem. Společně s Davidem Čadkem a bráchou Martinem jsme se ujali vedení v hodnocení družstev, takže po prvním dnu vládla spokojenost.

2.den

Na druhý den jsem se vyspal celkem dobře a chtěl jsem pokračovat v dobrém výkonu. Dařilo se mi jet s chutí a bez pádů, i když nějaké ty drobné chybičky tam byly. David udělal chybu na první cross testu , takže jsem druhý den opět ovládl třídu E2 a dojel na druhém místě za Michalem Kadlečkem a před Davidem Čadkem.

Brácha Martin i David jeli také velmi dobře a podařilo se nám udržet náskok před dotírajícím KBS UAMK teamem (Horák, Engel, Kadleček) v hodnocení družstev a vybojovat titul Mistra ČR družstev..

Endurovou sezonu máme tedy za sebou a musím uznat, že velmi úspěšně.. Stal jsem se Mistrem ČR ve třídě E2, VíceMistrem ČR v absolutním pořadí bez rozdílu kubatur (za Davidem Čadkem) a Mistrem ČR v hodnocení družstev.

Za 14 dní nás čeká poslední závod Cross Country v Sedlčanech, tak doufejme, že sezona dopadne ve zdraví a úspěšně..

hezký den přeje Víťa