Jan Veselý chce především dojet

10.01.2011 17:17

 

Motorkář Czech Dakar teamu Jan Veselý dokončil sedmou etapu z Aricy do Antofagasty na devětašedesátém místě a posunul se na průběžné jednasedmdesáté místo.

Náročná speciálka, která měla pro motorky původně měřit 631 kilometrů, byla z rozhodnutí organizátora výrazně zkrácena, díky čemuž nedošlo k ještě většímu úbytku již tak výrazně prořídlého pole závodníků.

"Dnešek patřil jednoznačně k těm obtížnějším etapám a startovní pole se opět o pár strojů smrsklo," komentoval průběh etapy v cíli Jan Veselý. "Pokud to půjde takto dále, tak nakonec vyhraje ten, kdo dojede cíle."

 

Když jsem se snažil Honzu zastihnout telefonicky, tak jsem musel zvolit cestu oklikou přes mechaniky. Při zkracování roadbooku totiž dvě etapy zpět ztratil právě mobilní telefon. "Přesně jsem věděl, kde mi vypadl, některé části jsem i našel, ale to nejdůležitější bohužel ne."

Honza podřídil vše tomu, aby závod především dokončil: "Občas slyším, abych zrychlil. Mám rezervy, ale mým cílem je především dojet a jestli to bude o pár míst vpředu nebo vzadu není z mého pohledu to nejdůležitější. Uměl bych jet o něco rychleji, na tom nic není, nicméně míra rizika by okamžitě vzrostla a to po loňských zkušenostech nechci. Důležité je, že motorka zatím drží."

Co plánuje Honza Veselý do druhé poloviny soutěže? "Rychlost a míra rizika jsou jako dvě spojené nádoby. V mém věku už bych měl být dost chytrý na to, abych dokázal odolat šotkovi, který mi našeptává, ať za to pořádně vezmu. Věřím, že se mohu ještě do konce soutěže o pár míst posunout., nicméně čas a následující kilometry hodně napoví."

 

Ladislav Lála
Czech Dakar Team, Rio de Janeiro

Po odpadnutí zelených vozů tatra Marka Spáčila a Martina Kolomého podporuje sympatického motorkáře se startovním číslem 68 týmová asistenční a tak má Honza doslova skvělé zázemí: "Nejsem zvyklý na to, aby se okolo mě motalo pět mechaniků. Jsem za jakoukoliv pomoc samozřejmě moc rád, ale jsou věci, ke kterým nikoho nepustím."