Vlastimil Vildman:Je mi jasné, že se budu učit až do konce Rallye Dakar

09.01.2011 10:37

 Vlastimil Vildman

Je mi jasné, že se budu učit až do konce Rallye Dakar

Jako nováček v roli řidiče kamionu týmu KM Racing si pětačtyřicetiletý Vlasta Vildman počíná velice rozvážně a díky tomu figuruje v polovině soutěže na průběžném sedmnáctém místě. I když zažívá dakarskou premiéru, udržuje si stále šanci na velice solidní výsledek, který jeho předchůdce za volantem liazu a týmový boss Martin Macík stanovil umístěním do desáté příčky.

Jaké jsou tvoje bezprostřední dojmy z první poloviny soutěže?
Je to celkově hodně těžká záležitost. Hlavně v posledních dvou etapách v poušti Atacama se výrazně zvýšila náročnost. Je vidět, že pravý Dakar začíná až v Chile. Jestli to bude ještě těžší, tak jsem zvědavý, jak to zvládneme.

Jak jsi se sžil s posádkou, s níž jsi toho před soutěží moc nenajezdil?
To je absolutně bez problémů. S Láďou Fajtlem a Honzou Bervicem se znám, jsou to naprosto výborní kluci. Vzájemně si po všech stránkách vyhovujeme, neexistuje žádná ponorková nemoc. Z tohoto pohledu jsem absolutně spokojený.

Jak jsi se ti ovládá technika z dílny Martina Macíka?
Auto je výborné, určitě lepší než jsem já řidič. Martin říká, že se budu do poloviny rallye učit, ale s tím moc nesouhlasím. Je mi jasné, že se budu učit až do konce.

Cítíš na sobě po odjetých etapách postupné zlepšování?
Nějaké pokroky jsem určitě udělal. Jezdeckým chybám se ovšem nevyhnu. Jen doufám, že nebudou fatální, aby nás vyřadily ze závodu.