KM Racing jede na Rallye Dakar uspět

31.12.2011 11:54

 

 

Během plavby na trajektu se ze čtyřkolky Josefa Macháčka ztratil náhradní řetěz

Ve dvou skupinách odcestovali členové KM Racingu do Argentiny na Rallye Dakar. Zatímco první část týmu už ve čtvrtek v Mar del Plata opečovávala vyzvednutou techniku, druhá teprve nabírala kurz Madrid a následně Buenos Aires. Na Nový rok odstartuje 34. ročník nejslavnějšího motoristického maratonu, který po dvou týdnech skončí v Limě a sedlčanský tým nasazuje do bojů jihoamerickými pustinami pětinásobného vítěze ve čtyřkolkách Josefa Macháčka a dva nové kamiony Liaz.

Na jižní polokouli neodjeli členové sedlčanské stáje s nijak nízkými cíli. Před odjezdem se k nim vyjádřil šéf týmu Martin Macík. „Přípravě v obou kategoriích jsme věnovali velké úsilí, a tak doufám, že to v závodě dokážeme zúročit,“ prohlásil bývalý úspěšný pilot, který se maratonské rallye už druhým rokem účastní jako řidič doprovodného kamionu.

Nejlepší auta, jaké kdy tým připravil

Jako obvykle se konkrétněji zaměřil na každou posádku. „Machus by měl být v první trojce, i když vím, že bude mít co dělat,“ podotkl boss a pokračoval: „Kamiony jsou to nejlepší, co jsme kdy připravili. Maji na první pětku. Máme dobrou techniku a největší asistenční podporu v historii naší účasti na Rallye Dakar. Když Jarda Valtr pojede bez chyb, měl by skončit do desátého místa. Joszef Cabala je dobrý v tvrdých úsecích. Pokud zvládne trasu bez nehody, tak závod dojede. Tipovat nemíním, techniku má stejnou, na motoru jsme udělali oproti Silk Way Rally kus práce. Má jiný průběh než Jardův a kolosální výkon. Podvozek je stejný, takže je to na něm. Nejvíc ale budu spokojený s tím, když všichni dojedou ve zdraví do cíle.“

I když Jarda Valtr není přítelem leteckých přesunů, před cestou přes Atlantik nervozní nebyl. „Jsem v klidu a pohodě, už se na závod těším. Budu se moct soustředit na závodění, protože mám výborné auto a skvělou posádku,“ zmínil navigátora Davida Pabišku a mechanika Honzu Bervice. „Hlavně to ve zdraví projet, vyvarovat se zbytečných chyb a neudělat ostudu týmu a sponzorům. To je můj cíl,“ dodal dakarský nováček na místě pilota.

Vydařit se musí každý z patnácti dnů

Stejně jako Valtr si závodní premiéru s liazem odbyl Cabala v létě při ruské Silk Way Rally. Porovnat jeho pokroky bude moct zkušený navigátor Pepík Kalina. „Júzek to s autem samozřejmě umí. Bude si ale muset uvědomit, že řídit kamion při Rallye Dakar je trochu něco jiného, protože tahle soutěž je nepoměrně těžší než Silk Way. Na to se budeme v kabině hodně soustřeďovat,“ řekl o polském řidiči dvaašedesátiletý matador.

Pepík Macháček odcestoval do Argentiny s první skupinou, aby si mohl v Delta Docku v klidu vyzvednout a zkontrolovat svou čtyřkolku přičemž zaregistroval, že se z jeho Pandy během měsíčná plavby na trajektu ztratil náhradní řetěz. „Jsem z toho docela rozpačitý,“ kroutil hlavou.

Informace o soupeřích sice vnímá, ale nepřikládá jim velkou váhu. „To že Patronelliové celý rok nezávodili, není podstatné. I tak jsou tihle argentinští bratři a vítězové posledních dvou ročníků velice silní soupeři. Nemá smysl nad tím nějak spekulovat. Všechny nás čeká patnáctidenní závod. Každý den se musí vydařit a já chci hlavně dojet do cíle. Když to vyjde, tak budu spokojený,“ hlásil z Mar del Plata.

KM Racing hodlá nadcházející ročník využít i marketingově. „Reklama a propagace bude vidět na autech a na letácích. Jak na pronájem závodní techniky, tak i na prodej fotografií Petra Luska na stránkách www.dakarfoto.cz. Hodně bude záležet i na úspěchu kluků a vozidel. Pokusíme se oslovit co největší množství lidi,“ dodal Macík.
min