Konečně pryč z pekla v okolí města Fiambala

06.01.2010 16:39

Copiapo (Chile) 5.1.2010 - Martin Pabiška Krátké slovo úvodem: Chtěl jsem pouze podotknout, že jsme si nikdy v našem zpravodajství nedělali ambice, že budeme přinášet on-line zpravodajství, na to jsou zde daleko profesionálnější média a stránky dakar.com toto plní zcela nezastupitelně. To já jen tak na úvod proto, že se množí reakce, že na našich stránkách týmu KM Racing není tak rušno jako jinde. Máme spousty starostí se závodem jako takovým, každý z nás má nezastupitelné místo v týmu a jen tak to může fungovat. Já chci napsat fakta, proto musím počkat, až se všichni závodníci vrátí a poté zprostředkovat hlavně jejich pocity. A nyní k dnešní etapě. Konečně pryč z pekla v okolí města Fiambala. Vedra k padnutí, písek všude, to mi věřte, vítr, zapadlé asistenční vozy přímo v bivaku, sáhnutí si na dno sil ze strany závodníků, raději rychle zapomenout. Dnes na nás čekal druhý extrém a to překonání pohoří And, které je hranicí mezi Argentinou a Chile, mimo jiné. Pro nás organizátor vybral úchvatný přechod Paso San Francisco ? 4760m. Celé startovní pole vyrazilo z bivaku Fiambala před asistenčními vozidly, tak, aby mohli absolvovat rychlostní zkoušku již na území Chile v okolí města Copiapo, což je hlavni město stejnojmenné provincie Copiapo. Tady je vstupní brána pouště Atacama. Bohužel jsme dnes museli rozhodnout, zda-li Pepa Macháček bude pokračovat v závodě, či nikoliv. Nechali jsme to na jeho rozvaze a vzhledem k povaze jeho zranění z úvodu závodu, jsme nechtěli riskovat zdraví Pepy a rozhodli se, že po příjezdu do Copiapo ze závodu odstoupí. Ještě jsme zkoušeli co vše je možné vydržet v etapě kolem Fiambala, ale intenzivní bolest při každém nárazu, byla jasnou indikací, že se dál jet nemůže. Pepa pojede s týmem jako technická podpora dál (se mnou v asistenční Toyotě) a bude k ruce Martinu Plechatému, který má závod skvěle rozjetý. Jinak se mi velmi příjemně píše každý den, že všichni borci v KM Racing a jejich technika jsou v pořádku a mají velkou chuť se dál rvát se závodem. Týmově to u nás funguje bezvadně, vzájemně se doplňujeme.