Mirek Kučírek Interview

15.11.2009 12:45

 

Mirek Kučírek, 42 let, několikanásobný mistr ČR v motokrosu
 

Mirek Kučírek

Motocykl: Mirku, letos jsi jel svou první Šestidenní. Co tě to napadlo ve dvaačtyřiceti letech?

M. Kučírek: Předem musím říct, že to rozhodně nebylo nějaké rychlé rozhodnutí. Pan Michálek za mnou chodil již v podstatě celé poslední dva roky mého aktivního závodění. Loni jsem měl sice pauzu, ale letos jsem začal opět závodit, a tak jsme se konečně dohodli. Pro mě to byla nová a zajímavá výzva. Nikdy jsem enduro potažmo Šestidenní nejel a byl jsem hodně zvědavý, jaké to je.

Motocykl: Jak velký je rozdíl mezi endurem a motokrosem?

M. Kučírek: Je to jiné v tom, že při jízdě není potřeba vynakládat takovou razanci  –  kromě enduro a krosových testů  –  ale zase je to o dost náročnější na vytrvalost. Jezdec musí být flexibilní a umět řešit problémy na trati či při potížích s motocyklem. Pro mě to byla velmi přínosná a zajímavá zkušenost.

Motocykl: Proč se podle tebe v současném enduru tolik prosazují motokrosaři?

M. Kučírek: Odpověď na tuto otázku v podstatě najdete v té předešlé. Většinou se rozhoduje na speciál testech, kde musí jezdec ze sebe vydat maximální výkon během krátkého časového úseku. A právě v tom je současné enduro dost podobné motokrosu  –  například kvalifikaci. Dříve to bylo daleko náročnější na trati, což lépe vyhovovalo klasickým endurákům, proto se dnes z motokrosařů daleko častěji rekrutují enduristé. 
 
Zdroj:Motocykl 
autor: Martin Tománek
11. 11. 2009 14:49