Mistrovství ČR a hobby závody motorek v cross country

30.10.2010 17:13

Mistrovství ČR a hobby závody motorek v cross country

Autor: Robert Požárek  Foto: Petr Štola
 Na kopci s krásným výhledem na podzimně zbarvenou přírodu se nachází legendární kramolínská motokrosová trať. Ta ve své dlouholeté historii hostila závody úrovně Mistrovství světa i Evropy, o domácích šampionátech nemluvě. Co ji zatím ale chybělo, byly závody v cross country. A tak jsme se v ADT Horažďovicích rozhodli tuhle neprobádanou oblast prozkoumat a pozvali jsme třetí říjnový víkend do Kramolína jezdce Mistrovství ČR a hobby závodů motorek v cross country na sedmý díl seriálu.
 

 

Když jsem sestavovali popis tratě, nemohli jsem si odpustit opomenout bohatou historii i náročné úseky – kamenitou pasáž, kde si to letos rozdala světová špička v trialu, legendární skoky ani náročný lesní úsek. Už při přípravě tratě jsme tušili, že tohle bude opravdu bombastický závod, jedna z nejtěžších, ale zároveň nejpestřejších tratí, jaké se nám doposud podařilo připravit. Hodně technických pasáží, kde sebemenší chybička mohla znamenat velkou ztrátu nebo proraženou gumu. Rychlé motokrosové části s pořádnými skoky – kdo měl odvahu (a že se jich našlo hodně), mohl se podívat do oblak. Pár esíček na louce, které se daly jet pod plným plynem a krátké, ale o to hlubší bahenní úseky pro naše bahňáky. Ať jsi spíš krosař nebo se počítáš mezi ofrouďáky - v Kramolíně si každý najde svůj oblíbený úsek.
ADT CREDIUM CUP 2010

V neděli pokračoval program závodem motocyklů. Sezóna pro kategorii Mistrovství ČR byla ukončena předcházející víkend závodem v Sedlčanech, proto se v Kramolíně konal závod zbylých kategorií šampionátu (mistrovský titul v absolutním pořadí vybojoval Víťa Kuklík z Husaberg Racing Teamu).

Na motorkáře čekala obdobná trať, jakou si den předtím vyzkoušely čtyřkolky. Hodně zajímavé byly lesní úseky – trať byla extrémně sypká, plná kamenů, kořenů a pařezů. A po sobotním závodě rozbitá. Ne vždy se podařilo tuto pasáž projet čistě, často jezdci sesedali ze svých strojů a museli je tlačit, nouze nebyla ani o pády. Extrémně náročná část na fyzičku a techniku jízdy. Naopak motokrosová trať nabídla rychlou a dynamickou jízdu s dlouhými skoky. Prostě Kramolín nabídl vše, co do správného cross country závodu patří.

MOTO HOBBY ADT
Kategorii bezlicenčních jezdců dominoval jezdec týmu Rudý teror Libor Šůs – zvítězil s náskokem jednoho celého kola. Druhý skončil Tomáš Plzák s náskokem 6 sekund. Velký souboj byl o třetí místo – svedli ho v cíli šťastnější Michal Prokop z AMS MX TEAMu s Honzou Hochmannem z Enduro Team Klatovy. Po hodině závodu přihrálo bronzový pohár Michalovi pouhých 0,5 sekundy.

Ve třídě MOTO HOBBY VETERÁN opět kraloval Václav Sedmidubský (Etelexon) a v předstihu před posledním závodem si zajistil titul. V příštím roce má Vašek v plánu opustit řady bezlicenčních jezdců a pustit se do boje o titul v Přeboru ČR. Budeme mu držet palce. Společně s Vaškem se na stupně postavili stříbrný Martin Hošek (Moto 98) a bronzový Pavel Vojtěch (Mototiger Team).

PŘEBOR ČR + HOBBY DRUŽSTVA C + LICENCE A
Ve druhé rozjížďce dne se postavili na start společně všechny licenční kategorie. Ze všech tříd Přeboru ČR byl nejtěsnější souboj o první místo v E3, a to mezi domácím jezdcem Tomášem Hoškem (SMS motokrosu Nepomuk) a Honzou Nevolem. Tomáš dokonale využil znalosti domácí tratě (aby ne, když tady odkroutil civilku) a perfektně odstartoval na prvním místě. Naopak start se vůbec nepovedl Honzovi – po prvním kole byl až na 13. místě. Honza pak ale předvedl neuvěřitelnou jízdu – postupně se dostával před další a další soupeře, až se probojoval na průběžné čtvrté místo v absolutním pořadí a Tomáše nechal o sedm míst za sebou. Od druhé půlky závodu se rozdíl mezi nimi začal postupně zmenšovat, Tomáš opět zrychlil a Honzu začalo na jeho Husabergu zlobit vstřikování. To se projevilo v posledním kole, kde se Tomáš dostal před Honzu a vyhrál o těsných 19 sekund. Výsledky jednotlivých tříd:
Třída E1
1. ŠPAČEK JAKUB SMS ENDURA JABLONEC NAD NISOU
2. HEJDA JAN
3. DOLEJŠ MAREK VERVA RACING TEAM

Třída E2
1. KOLANDA TOMÁŠ SMS motokrosu NEPOMUK SUZUKI
2. JANEČEK PETR MOTOKLUB MK DĚČÍN V AČR
3. ŠKALOUD MIROSLAV AK KRAKONOŠ JILEMNICE

Třída E3
1. HOŠEK TOMÁŠ SMS MOTOKROSU NEPOMUK
2. NEVOLE JAN
3. HUSÁK JAN SMS ENDURA BENEŠOV

Třída 70 ccm
1. KLEČKA BOŘIVOJ sen. VTJ BENEŠOV V AČR - ARMY TEAM
2. VALÁŠEK MARTIN VTJ BENEŠOV V AČR - ARMY TEAM

Třída 80 ccm
1. POZDNÍČEK ŠIMON SK RACING TEAM KLUB V AČR
2. ŽIVNÝ ADOLF ML. VTJ BENEŠOV V AČR - ARMY TEAM SUZUKI
3. VOCÁSEK FRANTIŠEK SMS ENDURA JABLONEC NAD NISOU

Třída Veterán 1
1. NOVÁK JAN SMS ENDURA BENEŠOV
2. SEDLÁČEK KVĚTOSLAV
3. LOUTHAN TOMÁŠ ST. SMS ENDURA BENEŠOV

Třída Veterán 2
1. STANĚK PETR MOTOKLUB MK DĚČÍN V AČR
2. NOVÁK MIROSLAV PUR-IZOLACE ENDURO TEAM LITOMĚ KTM 250
3. KUKRÁL MIROSLAV SMS ENDURO TÁBOR
Hodně těsné bylo před Kramolínem průběžné pořadí kategorie HOBBY DRUŽSTVA C. Prvního v pořadí, posádku Ježek, Pech, Haken a druhého Lukáše Vránu dělil jeden pouhý bod. Do Kramolína dorazili oba favoriti a mohli jsme tak být svědky dalšího zajímavého souboje. Lukáš Vrána si po celý závod hlídal vedoucí pozici, jen ve čtvrtém se k němu dokázala konkurenční posádka přiblížit. Pak ale Lukáš zase poodjel a v cíli byl o více jak šest minut rychlejší před svým největším konkurentem ve složení Pech – Ježek. Třetí skončil čistokrevný motokrosař Míra Staněk z Horažďovic.

Protože pro jezdce s licencí A domácí šampionát skončil již předchozím závodem v Sedlčanech, v Kramolíně se představili jezdci pouze ve vloženém závodě. Zde suverénně zvítězil Radek Bezděk, který byl nejrychlejším jezdcem celé společné rozjížďky licenčních jezdců. Druhý dojel Honza Zeman a třetí František Kurtz.

Kramolínský závod byl velmi vydařený. Díky vstřícnému přístupu členů Autoklubu Nepomuk a podpoře společností ASP GROUP, Essox, Racetool a Credium se nám podařilo připravit nejatraktivnější trať v letošním seriálu.

Před námi je poslední závod sezóny, který se uskuteční v listopadu na čistě přírodní trati v Defurových Lažanech u Horažďovic. Dochází zde k jedné zásadní organizační změně – nebude se jednat o dvoudenní závod, jak bylo původně v plánu, ale motocykly i čtyřkolky se představí jen jeden den, a to v neděli 14. listopadu. Více informací najdete na stránkách pořadatele – www.atvAmoto.cz.

 


Zdroj: www.motorkari.cz