Odpověď od Mirka Vondrušky na Labutí píseň pana Juřičky

25.01.2011 20:29

 

Odpověď od Mirka Vondrušky na Labutí píseň pana Juřičky

Já se pohybuji v motokrosové scéně již bez mála čtyřicet let a to se stejnou mírou jak v Čechách tak i v Německu.

Znám poměry v obou federacích i poměry v mistrovství světa, které nám funkcionáři většiny federací prodali, a proto nemají v dnešní době mladí jezdci bez velké finanční podpory do MS vůbec šanci zasáhnout. Tam vydělává velké peníze promotér, a to byl také cíl pana Juřičky tohoto promotéra napodobit.

01

To, co jste, pane Juřičko, pro motokros udělal, Vám nikdo neupírá, ale Vy jste to nedělal nikdy zadarmo. V první řadě jste koukal, abyste byl spokojen Vy sám a Vaši sponzoři.

To, že nám tady zpíváte o rozvoji českého motokrosu přes média je hezké, ale díky té medializaci si nesehnal žádný jezdec nějakého sponzora. To mi potvrdili všichni špičkoví jezdci, kterých jsem se ptal. Proto jsou jezdci, kteří tento sport chtějí dělat na dobré úrovni, závislí i na odměnách za vykonanou „práci". Peníze jsou motivace. Nechápu vůbec, proč nám říkáte, že jste za tu dobu své činnosti vyplatil na cestovních náhradách 10 940 000 CZK, když mi pan Milan Vomela při letošním MMČR v Kaplici vyčetl, co jsme to za blbce, když do toho rýpeme.  On dává na každý závod Vaší agentuře 600 000 CZK. Dokážete mně vysvětlit nebo lépe řečeno nám všem co se kolem motokrosu točíme, kam ty peníze šly?

Také jste zpíval o bezpečnosti tratí. Bohužel to tak není. Trať v Lokti má hned několik nebezpečných míst a s tím jste Vy a bohužel ani jezdci nic neudělali. Sjezd v Kramolíně a ta spodní část tratě také nejsou moc bezpečné. V Kramolíně jste přislíbil s panem Froňkem odstranit dvě reklamy, které byly umístněny nebezpečně blízko tratě. To se také nestalo. Asi Vám bylo přednější, aby byly reklamy vidět v televizi než bezpečnost samotných jezdců.

Teď bych chtěl ještě něco přidat na úkor Federace. To, co se v těchto dnech odehrává kolem ČSTV, stejný problém máme i v naší federaci – v AČR. Pan Ječmínek je neodvolatelný, výkonný výbor motokrosu funguje tak, aby byli především jeho členové spokojeni při rozdělování státních peněz. Na rok 2010 přišlo z Ministerstva školství a financí na konto AČR cca 28 miliónů korun, z toho byly vyčleněny cca 4 milióny na mládež.  Kolik peněz z této sumy jde opravdu na sport?

Jsem přesvědčen, že by měl výkonný výbor okamžitě odstoupit, protože tento výbor je největší brzda českého motokrosu v čele s panem Charvátem.

Jsem rád, že jsem byl tím prvním iniciátorem celé „vzpoury". Bohužel po krátké době kluci změkli a nechtěli takové radikální změny, co jsem navrhoval já.  A jak všichni vidíme, doteď se nic nevyřešilo a podle mého názoru ani nevyřeší, protože se nechají zase ukecat nějakýma slibama.

Na závěr bych chtěl touto cestou vzkázat panu Charvátovi a panu Juřičkovi, že se nejmenuji Ondruška, ale Vondruška!! Proto není pro mne problém ověřit si tok peněz do AČR. Od toho, aby se pořádaly závody, máme AČR, který zastřešuje z peněz daňových poplatníků náš sport. V okolních zemích nemají žádné promotéry na mistrovské závody, a také to funguje. Nevidím důvod, proč by to nemělo jít také v Čechách. A kdyby chtěl někdo toho promotéra dělat, tak jen ku blahu a prospěchu samotných aktérů – jezdců.

 

S pozdravem,

Mirek Vondruška

 
 
 

Zdroj: MX ONLINE