Petr Bartoš zvítězil ve druhém závodě Mistrovství Evropy

13.05.2010 22:47

Petr Bartoš zvítězil ve druhém závodě Mistrovství Evropy




V neděli 2.5. pokračoval ve městě Chernivtsi na Ukrajině druhým závodem UEM motokrosové mistrovství Evropy třídy Open. Zadařilo se tam našemu Petrovi Bartošovi, jedoucího na stroji KTM za tým ORION – RS PETROL, když mu 3.místo v první jízdě a vítězství ve druhé dalo i vítězství celkové. Na druhém místě skončil prozatímní lídr evropského šampionátu Rus Dmitry Parschin, na kterého však Petr ztrácí v průběžném hodnocení pouhý bod. Dalšími Čechy ve startovním poli byli Jindra Hrabica, který si 10. a 11.místem v rozjížďách vyjel celkovou desítku a Míla Rožec 15. a 13.místem celkovou třináctku. Příští závody se pojedou 30.května ve Slovinsku v Swentvid pri Sticni a všem budme držet palce!




VÝSLEDKY ZÁVODU NA UKRAJINĚ

1. Petr Bartoš CZ - 45bodů
2. Dmitry Parschin RUS - 40
3. Mykola Paschynskyy UA - 35
4. Oleksandr Paschynskyy UA - 35
5. Evgeniy Mikhailov RUS - 33
10. Jindřich Hrabica CZ - 21
13. Miloslav Rožec CZ - 14



PRŮBĚŽNÉ VÝSLEDKY

1. Dmitry Parshin RUS - 90bodů
2. Petr Bartos CZ - 89
3. Evgeniy Mikhailov RUS - 69
4. Oleksandr Paschynskyy UA - 62
5. Mykola Paschynskyy UA - 59
11. Jindřich Hrabica CZ - 35
14. Miloslav Rožec CZ - 23



Kompletní výsledkové listiny naleznete na:
https://www.uem-moto.eu/Sports/Motocross/Results/tabid/45/Default.aspx




Rozhovor s Petrem Bartošem


Jak hodnotíš první dva závody ME?
Když začnu tím prvním závodem v Litvě, tak musím přiznat, že po kvalifikaci, kde jsem skončil na 7.místě, jsem si říkal, že to bude letos hodně těžké. Přibyli další silní Rusáci, nicméně závody mi vyšly. V první jízdě jsem díky dobré fyzičce skončil na druhém místě, na které jsem se musel prokousávat asi z osmého místa. Největší soupeř Parschin už měl v tu chvíli na čele velký náskok, takže druhé místo bylo v tu chvíli max. Ve druhé jízdě jsem hned za Parschinem odstartoval, byli jsme na první a druhý. Držel jsem se ho, ale na předjetí to nebylo, je fakt rychlej. Závod na Ukrajině byl o něčem jiném, protože už jsem věděl, do čeho jdu co se týče konkurence. Ale bylo to náročný, pravý opak prvních závodů, kde dokonce i sněžilo. Teď bylo horko a po jízdách jsme byli s klukama úplně hotoví. Pořadatelé to taky hodně nakropili a na trati byl takový sliz. V první jízdě jsem jezdil druhý, ale v závěru mi docházely síly a předjel mě Rus Mikhailov. Ve druhé jízdě jsem hned ve třetí zatáčce po startu chytil pořádnej pant a na to doplatil právě Mikhailov, protože jsem byl napříč přes celou trať a on si brnknul o mé zadní kolo. Šel k zemi, já to naštěstí ustál a říkal jsem si fajn, o jednoho soupeře míň :-). Byl jsem v tu chvíli čtvrtý za Parschinem, ale ten po chvíli spadl taky a já se tak dostal na třetí místo. Předemnou byli dva jezdci, na které jsem si fyzicky věřil a čekal až začnou trošku vadnout a toho jsem využil. Vytvořil jsem si náskok a pak už to bylo snadné vítězství. Přálo mi štěstí, ale to k tomu patří! Průběžně ztrácím na vedoucího Parschina pouhý bod, což je výborná výchozí pozice do dalších bojů.

Znáš Parschina už z minulých ročníků?
Ne, on Evropu nejezdil, jezdil v Německu a letos vede Ruský mistrák. Je mu teprve 24 let a má dravý styl. Já mám zase více zkušeností a rozumu a na tom založím svou taktiku. Je třeba pravidelně bodovat a věřím, že mé zkušenosti mi mohou pomoci k zisku evropského titulu. Dám do toho vše!

A co loňský mistr Evropy Tonkov?
Ten letos nejede.

Další Evropu máte až koncem května, český mistrák za dva týdny, kam se chystáš tento víkend?
Tento víkend pojedu na Mistrovství Slovenska do Sverepce, ale pojedu na jiné motorce.

Na jaké, proč??
Dostal jsem zajímavou finanční nabídku na absolvování tohoto závodu na Suzuki a můj sponzor mi to povolil, takže pojedu na Suzuki. Ale bude to jen na jeden nebo dva závody Mistrovství Slovenska. Jinak pojedu na KTM se kterou jsem velmi spokojený a měnit bych ji nechtěl.

A jak to bylo s tou přední brzdou v Pacově, máš na ty brzdy nějak smůlu…
Byla to úplná blbost…. Stačilo jen odpustit trošku kapaliny. Měl jsem na kole o něco širší kotouč a jak se brzda zahřála, začalo to přibrzďovat….

Co řadíš na první místo, Mistrovství Evropy nebo České republiky?
Tak to víš doma je doma, takže Mistrovství republiky. Konkurence v domácím mistráku je i o něco větší a vyrovnanější. Evropa je pro mě ta nejlepší příprava na Mistrovství republiky.

Ještě jednou gratuluji k vítězství a držím palce do závodů v Evropě tak i doma!

-ales22-

Za fotky děkujeme Petrovi a Martinovi Vlčkovi



Zobrazit / přidat komentáře (0)
 
>>>  spustit slideshow (3s)

 

Zdroj: https://www.gtmotocross.cz/