Rozhovor s Michalem Kadlečkem o jeho enduro sezoně 2010

10.11.2010 19:21

Michal Kadleček má za sebou první sezonu v Enduro mistrovství světa. Zeptal jsem se na jeho nové zkušenosti a zda-li by enduro vyměnil s motokrosem na trvalo….



Jak bys zhodnotil uplynulou sezonu?
Sezona byla určitě dobrá, i když je škoda, že jsem celkově skončil na 8.místě. Nebýt jedné poruchy skončil jsem v celkovém počadí šestý. Bylo těžké, ale zároveň moc pěkné. V týmu jsem byl spokojen a motorka taky fungovala velmi dobře. Jsem rád, že jsem dostal příležitost mistrovství světa v enduru absolvovat.

A jak ses v továrním týmu TM cítil, co týmoví kolegové?
Spolupráce byla dobrá, takže jsem byl spokojený. Co se týče mých kolegů Thaina a Micheluzse moc času jsme spolu netrávili. V podstatě jen na trénincích před začátkem sezony, pak už na to nebylo moc času. Ale vycházeli jsme dobře, byli to super chlapi. Thain je spíš takový samotář, Micheluz byl víc přátelštější.

Na co ze sezony 2010 vzpomínáš nejraději?
Tak nejlepší den byl asi na GP Slovenska. Byla tam perfektní atmosféra, trať mi sedla a dařilo se mi. Skončil jsem tam na 6.místě a nebýt spadlého řetězu, mohlo to být ještě lepší. Dále mi ještě utkvěl v paměti první závod ve Španělsku. Byl tam takový 50-70 metrů dlouhý výjezd po holé skále. Když jsem to viděl, tak jsem si říkal, že to nemůžu nikdy vyjet, ale ze sedla motorky to už bylo úplně jiné a v prvním extrémním testu, který se přes tento úsek jel jsem byl nejrychlejší ze své třídy. Ale ve druhém jsem tam naopak zase spadl.

A naopak na co bylo nejhorší?
Nejhorší to bylo asi v Turecku. Byl tam velmi obtížný terén, spousta kamení, jelo se hodně pomalu a já tam spíš trpěl než závodil. Tehdy mě napadlo přirovnání, že to bylo jako by se tam poblil a posral kamenožrout… :-))



Najížďáka ti dělal Petr Dokoupil, který se záhy zranil. Kdo ho pak nahradil?
No Petr měl tehdy velkou smůlu. Bylo to hned první závod ve Španělsku, když večer po prvním dni při přejezdu po cestě ho srazil opilý řidič. Ale Petr je tvrďák, druhý den si dal na nohu moji třináctku botu s vyjmutou botičkou, protože by se do jiné nevlezl a v neděli a dokonce ještě i další závod v Portugalsku to semnou odjel. Pak si to nechal doma zoperovat a chyběl akorát dva závody. To jsem jezdil v podstatě sám, sem tam vypomohl Láďa Krupička z Unhoště a zbytek sezony jsem jezdil opět s Petrem.

Co si vlastně můžu pod pojmem „najížďák“ představit?
Najížďák jede závody v podstatě s tebou, ale dráhu si různě zkracuje, aby mohl předem prohlídnout obtížně průjezdné úseky, podívat se jak jede konkurence, kdo kde zůstal a poradit nejlepší stopy.

A to jezdil Petr na své Yamaze?
Ne, měl k dispozici z týmu TM stejnou motorku jako já, tedy TM 300 2T.

Enduro zkušenosti jsi v minulosti nasbíral na šestidenní. Jak bys srovnal six days s mistrovstvím světa?
Mistrovství světa se s šestidenní nedá srovnat. Svět je podstatně náročnější, nejvíce asi extrémní testy. Něco takového na šestce nenajdeš, je mnohem jednodušší, protože musí být sjízdná pro větší spektrum jezdců včetně těch slabších.



Proč vlastně letos chybíš na šestidenní?
Mám smlouvu s Hruda týmem a v plánu to bylo. Nakonec však majitel týmu přehodnotil situaci a protože by ten výlet byl velmi finančně náročný, tak jsme zůstali doma. Prostě je to o penězích, ale příští rok ve Finsku a další v Německu by jsme chybět určitě neměli.

A jak vidíš tvou příští sezonu?
Zatím nijak…. Momentálně nemám nic konkrétního a od Přerova nemám ani motorku, takže jsem vlastně od té doby vůbec nejezdil.

A pokud by ses měl rozhodovat mezi endurem a motokrosem, co by zvítězilo?
Záleží o jakou soutěž by šlo. Pokud by to mělo být mistrovství světa, tak bych se rozhodl určitě pro enduro. Je to celkově takové pohotovější a i vzhledem k výsledkům by vyhrálo enduro. Na mistrovství světa v motokrosu už mi chybí asi rychlost a je mnohem náročnější. Mrzí mě, že spolupráce s TM skončila, protože letos jsem si vše osahal, vyzkoušel a věřím, že v příští sezoně by mohly být výsledky ještě lepší. No a pokud bych měl jezdit doma, tak bych to rád skloubil dohromady a zúčastnil se jak motokrosového tak i enduro mistráku.

A co motorka, zvítězil by 2T nebo 4T?
Na enduro určitě dvoutakt, tedy pokud bych měl jet opět ve třídě E3. Ale i kdybych se měl rozhodnout mezi E3 a E2, kde startují čtyřtaktní 450, tak bych dal přednost dvoutaktní třístovce a třídě E3.



Svezl by ses hard enduro v rakouském Erzbergu?
Tak do toho bych asi nešel. Pro normálního člověka je to neprůjezdné….

Jak hodnotíš svou účast na českém MX mistráku jako jeden z mála na 2T?
Tak dvoutakt byl malý handicap. Když byl dobrý terén. Blátičko a koleje jako třeba ve Stříbře jelo se mi dobře a byl jsem spokojený. Ale třeba na tvrdu v Přerově to bylo cítit. Na dvoutaktu je slabší start a i na výjezdech ze zatáček to je cítit .

A byl velký rozdíl mezi tvou závodní nedurovou a motokrosovou motorkou?
Velké rozdíly v těch motorkách nebyly. Motokrosová byla o něco více ostřejší.

Co bys řekl závěrem?
Tak jak už jsem řekl. S enduro sezonou jsem spokojen a za to, že jsem se jí mohl absolvovat bych rád poděkoval svému manažerovi Petrovi Grosskopfovi, dále Alessandrovi Ferrarimu, firmě Bonver a TM racing.


-ales22-

Převzato z gtmotocross.cz