V Dobřanech skončilo ORION - SHIVA KTM CUP 2010 - Mistrovství ČR v motoskijöringu + vyjádření k poslednímu závodu.Výsledky.

28.02.2010 08:21
 01
Mistrovství České Republiky v motoskiöringu zdárně zakončili a vítězství pro rok 2010 si odvezli Šrolerovi a zužitkovali tak dlouholeté skušenosti v této motoristické disciplíně.Přálo jim také sportovní štěstí,když jejich největší soupeři spadli,nejdříve Kuncův lyžeř a poté v ještě  znovu,též Markův lyžař Navrátil upadl ale nepustil se lana a tak Marek s Navrátilem drželi druhé místo.V další zatáčce pak spadl znovu a tak se naděje na zisk titulu pro ně rozplinuli.
Pořadatelům všech letošních závodů patří "Velký dík" za zdárný průběh seriálu.

Výsledky přidám ihned jak je zjistím. F.V.

01

foto:www.mx-online.cz

 

Celkové pořadí MČR 2010:

 

1.     Patrik Šroler - Miroslav Šroler, Sidemotokrosklub Klášterec, Yamaha, 155 bodů

2.     Vítězslav Marek - Jakub Navrátil, Cerman Racing Team, KTM, 150 bodů

3.     Josef Sládek - Petr Čížek, Dukla Racing, Honda, 144 bodů

4.     Jiří Mencák - Jonáš Berger, X-Sports Racing Team, Honda, 122 bodů

5.     Josef Švorc - Lukáš Mareš, AMK v AČR Dobřany v Orl. horách, KTM, 118 bodů

6.     Pavel Kunc - Roman Pross, Orion Racing Team Litomyšl, Honda, 115 bodů

7.     Josef Mňuk - Filip Langer, Mňuk Motokros Team Vysoké Mýto, Yamaha, 106 bodů

8.     Lukáš Mohaupt - Karel Sejk, SMS motokrosu Benátky n.J., Honda, 72 bodů

9.     Jan Zářecký - Ivan Morávek, Sidemotokrosklub Klášterec, Honda, 47 bodů

10.   Roman Skalka - Tomáš Bříze, Sidemotokrosklub Klášterec, Honda, 43 bodů

 

27.2.2010 Blátokros v Dobřanech!!!

Dnes se jel poslední ale hlavně NEREGULÉRNÍ závod jinak pěkného seriálu MČR v motoskijöringu. Celý týden se teploty přes den pohybovaly hodně nad bodem mrazu a od středeční noci již nemrzlo ani přes noc (možná lehce na sobotu, abych byl korektní). Celé vedení motoskijoringu v čele s pořadatelem panem Šrolcem (chtěl jsem napsat Šrolercem, ale to už byste asi nevěděli, koho myslím) a promotéry Jary Murym a Petrem Kolářem byli ale pevně rozhodnuti závod odjet i na blátě. Nedokázali se na situaci podívat zcela objektivně, jinak by závod museli zrušit. Jediný, kdo dokázal na rozpravě říct, co si mnozí jen mysleli, a to to, že trať bude neregulérní, jsem byl já. Bohužel z pozice dosavadního lídra šampionátu a tím jediného, kdo měl co ztratit, to vyznělo spíš, jako kdybychom nechtěli jet. Já jsem ale navrhoval, buď ať se odjedou všechny rozjížďky jako v každém závodě během celého seriálu (neboť se jedná o Mistrovství ČR a ne nějaké hobíky), anebo v případě, že to nepůjde kvůli trati,  ať se závod pro nepříznivé podmínky zruší. Vedení se rozhodlo snížit počet rozjížděk a závody odjet. Jistě řeknete, že trať byla pro všechny stejná. Ano, byla, ale zkuste poslat hokejisty s bruslemi na trávník a říct jim, ať hrají, že je to pro všechny stejné?! I v propozicích je napsáno, že trať je tvořena ujetým sněhem a ledem!? O hlíně jsem tam nic nenašel. Beru, když se na trati objeví plochy vydřené na hlínu, ale ta musí být umrzlá, aby po ní lyže alespoň trochu klouzaly, což prostě dnešní teploty neumožňovaly a navíc ještě svítilo slunce. Dodnes pro mě byl motoskijöring zimním sportem, ale výše zmínění dokázali, že pokud budou chtít a pokud se jim nebude líbit zrovna vedoucí posádka průběžného pořadí, zvládnou bravurně (to si alespoň myslí oni) uspořádat závody i na blátě při dlouhodobých teplotách nad nulou. Možná se v příští sezóně pojede motoskijöring i v létě, neboť jsem si jist, že na nakropené trávě by lyže jely lépe než dnes. My jsme po dvou pádech (a to jsem ještě po tom druhém pádu musel Kubu chvíli přemlouvat, aby se vůbec chytil lana) dojeli krokem šestí. To bylo ale tempo závodu! Proč jste se VY z ostatních posádek taky neozvali, že je trať pro lyžaře nesjízdná! Je mi to jasný, o nic Vám nešlo a mohli jste pouze získat, ale proto jsem v úvodu psal o té objektivitě, které nebyli schopni ani pořadatelé, natož potom VY. Doufám, že alespoň stejně jako my můžete ty lyže bez skluznice a hran zahodit :-). Úspěšný závod, že? Jste spokojeni?
Pane Šrolc, pane Kolář a pane Mury lyže jsou určeny k pohybování se po sněhu a ne po blátě! To už ví i můj skoro dvouletý syn.
Bojím se toho, že se v dalších letech bude při špatných podmínkách říkat: „V Dobřanech se to tenkrát taky odjelo, tak mlčte“. To ale tomuto sportu moc nepomůže a kam až to půjde? K těm letním závodům motoskijöringu?
Bezprostředně po dnešních závodech jsem říkal, že to byl můj poslední závod motoskijoringu, ale pak jsem si vzpomněl na zbylých pěkných devět závodů, na celkové druhé místo, na to, že mě tento sport baví, na důvěru mi vloženou od mých reklamních partnerů a proto nyní už svoji účast v příštím ročníku úplně nevylučuji. Nezbývá jen doufat, že se všichni z dneška poučili, a že se v budoucnu pojedou už jen pěkné a hlavně regulérní závody.
Berte prosím toto, jako MÉ osobní vyjádření se k dnešním závodům a jako článek k zamyšlení. Nechci rozpoutat nějakou internetovou diskuzi, ale pokud přesto někdo bude mít potřebu se k tomu jakkoliv vyjádřit, tak ať mi napíše na mail vitezslav.marek@tiscali.cz.
Závěrem chci upřímě pogratulovat bratrům Šrolerovým k zisku titulu.
Vítězslav Marek

 

více na: www.cermen.wz.cz

 Bylo by určitě nekorektní zde zveřejňovat jen názor jedné strany,tak jsem si dovolil převzít další odezvu.

 

Petr Kovář o Motoskijöringu v Dobřanech

01Budu říkat všem pravými jmény, ne žádné přezdívky. Když se na to dívám, jako promotér závodu a bývalý závodník v motokrosu, tak si myslím, že to byly velmi těžké podmínky. Ale nikdo z jezdců nepřišel, ne za mnou, ale za hlavním rozhodčím. Na což Víťa Marek zapomněl, protože očerňuje ředitele závodu, ředitele všech podniků, kterým je Jarri Kurri a v podstatě napadá i mě, jako promotéra. Já totiž nemám sebemenší možnost ovlivnit, jestli se závod pojede, nebo ne. Tady rozhoduje někdo jiný a na to inženýr Vítězslav Marek zapomněl.

Hlavním rozhodčím byl pan Jan Froněk, zkušený pořadatel z Jižních Čech, tajemníkem závodu byl josef Švorc a ředitelkou podniku byla Monika Jelenová a ti po shlédnutí tréninkových jízd rozhodli, že se závod pojede. Divili se, když jediný kdo plival kolem sebe již od rána byl ing. Vítězslav Marek. Nás to všechny mrzí, ale rozhodčí Honza Froněk to rozhodl a proti tomu nebylo námitek. Pochopitelně se mohl kdokoli vyjádřit, ale nikdo z jezdců, kromě Marka nic nenamítal. Sám jsem se osobně jezdců ptal jestli je to sjízdné, nikdo nic nenamítal, protože s bojovalo. Bojovalo se nejen o první místo, ale i o desáté, deváté, osmé... atd. Pouze Víťa Marek myslel na sebe. Já vím, že je to těžké, ale ať se rozhoduje na trati, je to pro všechny stejné.

Když jsem to viděl, tak posádky měli jet hlavou, vyhledávat si místa, kde je více sněhu, ohlížet se a šetřil lyžaře. To je prostě motoskijöring, který se skládá ze tří povrchu, na ledě, na sněhu, ale někdy i na blátě. Proste i v minulosti se jelo se na horším povrchu. Já si pamatuji Klášterec, kde se jelo také na hlíně. Byla obleva, lyžaři měli krvavé mozoly a prodřené rukavice. Bylo to těžké, ale pro všechny stejné. Jak Víťa Marek operuje s tím, že je to mistrovství republiky v Motoskijöringu, ale jediný profík o kterým se to dá říci je Víťa Marek. Zářecký, který je hobík tam bojoval, byl ve finále, čím horší a těžší tratě, tím byl Zářecký lepší. Vitouš, který jede poprvé motoskijöring byl čtvrtý. Na ty máme zapomenout! Já si myslím, že před všemi lyžaři a závodníky je potřeba po tomto závodě smeknout a poděkovat jim.

Když jsme oslavovali a vyhlašovali nejlepší jezdce, pořadatele, skokana roku, byli všichni spokojeni. Až na jednoho a tím byl Víťa Marek s lyžařem Navrátilem. Já si myslím, že by se měli zamyslet sami nad sebou, protože když jsme viděl průběh toho finále, Víťa zbytečně hnal dopředu, měl slevit a hlavně brát ohled na lyžaře. Bratři Šrolerové dojeli, já sem se jich ptal a říkali, že to bylo těžké, ale jet se dalo.

Takže poslední slova, abych to shrnul. Chtěl bych poděkovat všem pořadatelům i těm Dobřanským, protože ti tam makali celý týden. Všichni táhneme za jeden provaz, jsme jedna rodina v motoskijöringu. Motoskijöringové ředitelství se skládá, z deseti až patnácti lidí. Všichni chtěli motoskijöring jet. Nikoho nenapadlo, že by ten závod měl být zrušen.

Za čtrnáct dní na to Víťa Marek zapomene. Sám jsem mu říkal, aby se více soustředil na závod. Myslím si, že ho to psychicky rozhodilo a odepsal se. Sám se z toho s prominutím „podělal", měl závodit a já věřím, že by ten titul i získal. Víťa místo toho, aby se soustředil na závod a domluvil si s lyžařem strategii, tak se soustředil na jiné věci. Tento závod se musel jet jinak, než ty ostatní.

Když jsem viděl, jak Marek ráno vyváděl, začal jsem fandit jiným posádkám, protože ty bojovaly až do konce. Klobouk dolů před takovýma hobíkama, jako je Zářecký, Vitouš Kubíček a další.

Více už na to reagovat nebudu. Chtěl jsem jenom za pořadatele říci, že jsme jedna rodina. Mrzí nás chování jedné posádky, spíš si myslím, že je to Víťa a ještě spíš, že je to jeho bratr, ale bohužel to k tomu patří. Věřím, že se z toho vyspí a že ho i nadále uvidíme. Třeba mu to vyjde za rok. Ale ať se bojuje na trati. Jsem motokrosař, zažil jsem motokros na těžkých podmínkách, proto věřím, že na těžkých podmínkách se ukážou ti frajeři, co na to mají.

 

Ještě jednou děkuji všem jezdcům a pořadatelům, škoda tohohle incidentu v závěru.

 

Petr Kovář za promotéra, doufám, že se k tomu vyjádří i další zodpovědní činovníci i závodníci.

 

 

JS

 


Děkuji za reakci Vítězslav Marek

 

01.03.2010 15:50:36

Přesně takovou odpověď jsem očekával. Obviňování a napadání mé osoby místo vyjádření se k řádům, které mluví jasně: Trať musí tvořit ujetý sníh. Chabé odvolávání se na to, že už se to kdysi za podobných podmínek jelo, místo postavení se k problému čelem. Hodnocení stavu tratě po tréninku beru, ale každý, kdo tam byl, musí uznat, že po následně odjetých deseti jízdách, byla trať před finálem úplně jiná (sjízdná ale neregulérní nebo raději v rozporu s řády). Prostě to v tomto počasí nevydržela, ale to se dalo předpokládat. Omlouvám se, ale se stížnostmi jsem se obracel na všechny lidi, kteří podle mě rozhodují společně o odjetí závodu, i když uznávám, že konečný verdikt je na řediteli závodu. Ten ale o mé nespokojenosti věděl už od rána, neboť za mnou přišel abych podepsal převzetí tratě. To jsem odmítl s tím, že v té spodní zatáčce jsou už nyní vidět kameny a nezmrzlá hlína. On odvětil, že to nechá zaházet sněhem Ano, opravdu jsem nejvíce křicel já, ale bylo to upozorňování na řády! Znovu opakuji, že ostatní mohli pouze získat, tak nevím, proč se tomu všichni tak diví, že se nikdo jiný neozval. I když jsme nesouhlasili, aby se závod odjel, i přesto jsme se z toho „nepodělali“ (jak Petr píše) a do finále nastoupili a bojovali. Dojeli jsme šestí, což nám k zisku titulu bohužel nestačilo. Ihned po průjezdu cílem jsem šel poblahopřát bratrům Šrolerovým čímž jsem porážku sportovně přijal a uznal, že byli lepší. Nechápu Petrovo napadání. Bojovalo se fair play ale na neregulérní trati. Petr píše, že se jezdí motoskijöring na třech površích – sníh, led a bláto, ale copak je tak těžké pochopit, že v řádech je uveden jediný povrch a to ujetý sníh!!! Tři povrchy, to je pouze Petrova fráze a i když ji pronáší i sebevíc váženější člověk, je to stále jen fráze a dokud to nebude v řádech, tak to frází i zůstane. Má to být snad nabádání k tomu, aby šel člověk za svým cílem i za cenu porušování pravidel!? Již v článku jsem psal, že uznávám, když motorky vyhrabou ujetý sníh na zmrzlou hlínu, ale hlína a hlavně kameny?! Nečekám od nikoho žádnou podporu, ale úplně objektivní pohled by neuškodil. 

 

VZKAZ PRO VÍŤU MARKA MONIKA JELENOVÁ

 

01.03.2010 18:28:01

Ráda bych se Vás zeptala na to kdy jsme spolu mluvili v průběhu závodu? Já s Vámi nemluvila ani jednou pouze s Jakubem, ale s Vámi ne tudiž nechápu Vaší větu :cituji „…že konečný verdikt je na řediteli závodu. Ten ale o mé nespokojenosti věděl už od rána, neboť za mnou přišel abych podepsal převzetí tratě. To jsem odmítl …“ S Jakubem jsem mluvila v té souvislosti zda by nebylo nemorální se řídit jednou posádkou, když dalších 17 posádek jet chtělo !Nezlobte se na mě, ale tento spor je hloupý a zbytečný. Jinak odezvy jak divácké, tak jednotlivých jezdců jsou jen kladné. Ano trať byla hodně těžká, ale nejet to by byla veliká škoda, těch 17 posádek si s tratí poměrně dobře poradilo. Chápu Váš postoj, je mi to líto, ale zkuste se vy vžít do postoje ostatních jezdců, diváků a nás pořadatelů. Ne v afektu, ale s klidnou hlavou. Hezký den Jelenová

Převzato z : www.mx-online.cz