Víťa Kuklík k závodům MČR Cross country v Sedlčanech

19.10.2010 17:43

 

6.závod MČR Cross country – Sedlčany (18.10.2010)

Sezona se nám již nachýlila ke svému konci a o víkendu 16.-.17.10. se konnal poslední závod seriálu MČR cross country v Sedlčanech..

 

Předpověď počasí neslibovala příliž přívětivé počasí, zima už se blíží, takže chladné a deštivé počasí se vyplnilo.. Před tímto závodem jsem s celkem „pohodlným“ náskokem vedl jak ve třídě E3 tak i v absolutním pořadí bez rozdílu kubatur, přesto ve mě panovala jistá nervozita, abych sezonu dokončil úspěšně a ve zdraví..

Pořadatelé připravili hezkou trať, která se jela jako obvykle na známe sedlčanské motokrosové trati, doplněná lesními, endurovými úseky a nově i na louce, kde se jelo celkem rychle, ale bylo to příjemné zpestření. Musím pořadatele pochválit, protože trať byla velmi dobře nachystaná a to určitě přispělo na úrovni a důležitosti Mistrovského závodu.

1.den

Startovali jsme po závodě přeboru ČR od 13.00. Dopoledne nepršelo, ale bohužel když jsme tlačili motocykly na start, tak nám začalo přšet, takže trať začala dost klouzat. Mě se podařil start okolo 3.místa a podařilo se mi po pár zatáčkách jít do vedení. V prvním kole jsem se snažil ujet a vybudovat si náskok, což se podařilo, ale bohužel jsem podcenil kořenitý výjezd na konci 1.kola a zasekl se v něm. Tím jsem ztratil hodně času, ale naštěstí ne vedení. Poté jsem se již více soustředil, vyjel si po cca 3kolech náskoko okolo 1minuty a snažil jsem se náskok kontrolovat a jet hodně na jistotu.. To se mi celkem dařilo, sice jsem měl drobný pád po polovině závodu, ale náskok jsem stále udržoval a dojel do cíle na prvním místě ve třídě E3 i absolutně.. Bodový zisk z tohoto prvního dne mi stačil na zajištění titulu mistra ČR v absolutním pořadí, takže jsem byl na druhý den o něco klidnější..

2.den

Po nočním dešti byla trať dost promáčená, takže se vyjely hluboké koleje.. Mě se opět podařil start kolem 3.místa a opět se mi podařilo jít rychle do vedení. Podařilo se mi dostat do slušného tempa a první kola jsem navyšoval svůj náskok. Ten byl opět okolo 1minuty a poté jsem opět zvolnil a snažil se jet na jistotu. Po tankování jsem se vrátil na trať hodně nekoncentrovaný a 2x jsem upadl na louce a tím se za moje záda dostal Michal Rudolf a Milan Engel, kteří bojovali o 2.místo ve třídě E2 celkově, takže jeli hodně rychle. Trošku jsem zrychlil, ale pořád jsem měl rezervy, protože já už jsem měl za sebou zastávku na tankování a oba jezdce tato zastávka ještě čekala.. Nakonec jeli tankovat také a tím jsem opět odskočil a podařilo se mi opět zvítězit s celkem pohodlným náskokem.

Sezonu máme tedy úspěšně a hlavně ve zdraví za sebou a bilance 2 titulů Mistra ČR enduro (E3+družstva), ViceMistra enduro absolutně a 2 titulů Mistra ČR cross country (E3+absolutně) je určitě důvod proč hodnotit sezonu úspěšně..

Děkuji všem za podporu v sezoně, sponzorům, mechanikům, rodině a přítelkyni Marcele za pomoc a doufejme, že se potkáme opět na startu sezony 2011.

Hezký den přeje Víťa