Víťa Kuklík - shrnutí sezony 2009

15.11.2009 12:56

 

SHRNUTÍ SEZONY 2009

Pro sezonu 2009 jsem se rozhodl k razantnímu kroku a přestoupil po 9ti letech od KTM na nový motocykl HUSABERG. HUSABERG vyvinul kompletně nový motocykl s otočeným motorem a vstřikováním, takže pomáhat s "vývojem" a testováním tohoto motocyklu byla pro mě velká výzva.

Krok to byl myslím zdařilý, protože mi motocykl vyhovoval již od prvního tréninku, i když jízda se vstřikováním je trošku jiná než u karburátorového systému, takže jsem si musel na průběh motoru zvykat.

Vzhledem k finanční náročnosti tohoto sportu, jsem se rozhodl "opustit" po několika letech seriál Mistrovství Světa a zaměřil jsem se na Mistrovství Evropy a Mistrovství ČR enduro. Téměř na konci sezony se konnala mezinárodní šestidenní soutěž v Portugalsku a byl jsem osloven managerem Motoklubu JIřetín p.Michálkem, zda bych nechtěl startovat za Motoklub Jiřetín - Nejlevnější pneu společně s motokrosaři Janem Zarembou a Miroslavem Kučírkem a pokusit se vybojovat medailovou pozici v hodnocení Klubových teamů.. Takže šestidenní byl takový vrchol sezony..

Mistrovství ČR enduro:

Po smolném závěru loňské sezony , kdy jsem přišel chybou a pádem na posledním testu o titul mistra ČR, byl můj hlavní cíl vrátit se zpět na trůn nejsilnější třídy E3. Cíl jsem splnil na výbornou a podařilo se mi zvítězit ve všech závodech seriálu.

V absolutním pořadí bez rozdílu kubatur byl můj hlavní soupeř stálý účastník Mistrovství Světa enduro David Čadek, takže můj cíl být na stupních vítězů. Nakonec z toho bylo 2.místo za Davidem Čadkem, což byl pro mě také úspěch.

Mistrovství Evropy enduro:

Vzhledem k tomu, že MS enduro začíná pomalu být jen pro "vyvolené" jezdce, kteří mají velkou finanční základnu, tak se rok od roku zkvalitňuje startovní pole Mistrovství Evropy, takže každé umístění do 5.místa je pro české jezdce velkým úspěchem.

Po bronzové příčce v loňském roce byl můj cíl skončit opět na stupních vítězů. Celou sezonu jsem na ME podával stabilní a vyrovnané výkony a pohyboval se do 3.místa. Do závěrečného závodu v Itálii jsem nastupoval ze 2.místa s 8bodovou ztrátou na vedoucího Svitka. Bohužel hned první den jsem si obnovil zranění ramene a po poruše motocyklu jsem musel odstoupit a tím ztratil šanci na titul. Zbývající dny jsem bojoval alespoň o umístění na 3.místě, což se mi po výtězném posledním dnu podařilo, takže jsem si připsal výborný výsledek a bronzovou pozici v seriálu Mistrovství Evropy.

Mezinárodní šestidenní soutěž enduro - Portugalsko

Vzhledem k tomu, že tentokrát do Portugalska Česká Republika nevyslala svůj Trophy team do hlavní kategorie, tak jsem startoval za Motoklub Jiřetín - Nejlevnější pneu v hodnocení klubových teamů , též považováno za neoficiální Mistrovství Světa teamů. Spolu s motokrosaři jsme podali velmi dobrý výkon, protože v Portugalsku se jelo především na písku, což není zrovna "doménou" českých jezdců a v konkurenci 94 teamů jsme obsadili výborné 2.místo. Toto umístění řadím velmi vysoko v mé kariéře..

Finálový závod ME enduro - Itálie - Castilione Fiorentino

Pořadatelé připravili cca 70km dlouhou trať, která byla na ME dost náročná.. vedla po místních horách a kopcích a jediné štěstí , že v průběhu závodu nepršelo, takže krkolomné výjezdy a sjezdy nebyly až takový problém...

Vzhledem k tomu, že to byl závěrečný "finálový" závod ME , tak se tentokrát startovalo už v pátek, sobota a v neděli následoval závěrečný motokros.

Testy byly celkem 2:

ENDUROTEST - měřil cca 8minut a byl dost náročný.. hodně sjezdů, výjezdů, kamení.. celkem rychlý a nebezpečný

CROSSTEST - měřil cca 5minut a byl na prašných polích a pastvinách

ZÁVĚREČNÝ MOTOKROS - kolo se jelo cca 1min. 30s .. .. vedl v místě crosstestu s tím, že pořadatelé udělali několik umělých skoků a dvou-skoků.. na pohled hezký, na jízdu už méně.. :-)

1.den

Vzhledem k tomu, že jsem po Slovensku byl na 2.pozici s celkem malou ztrátou na vedoucího Svitka, tak jsem se snažil hodně připravit a trénovat.. Bohužel mi úvod závodu absolutně nevyšel, protože jsem na prvním neměřeném endurotestu ke konci testu nebyl pozorný, udělal chybu a v jedné ze zatáček si nevšiml toho, že křoví, které kouká do tratě má velký kmen. Když jsem jel kolem, nedával jsem pozor a na trojku na plný plyn trefil tento "strom" přímo ramenem .. následoval hrůzostrašný pád (protože jsem to absolutně nečekal) a bohužel tak neštastně, že jsem si při tom vykloubil rameno.. Naštěstí jsem dopadl přímo ke stanici lékařů a s jejich rychlou pomocí mi pomohli rameno rychle nahodit zpět, ale bolest byla obrovská a já už myslel , že je po závodech.. po chvíli ošetřování jsem se rozhodl pokračovat a s obrovskými bolestmi, pod prášky a za pomoci mého "najížáka" Honzy Holady jsem pokračoval v soutěži, ale bohužel touto chybou jsem se úplně "odstavil" z boje o přední pozice.. Aby té smůly nebylo málo, tak se mi v závěru druhého kola zastavila motorka přímo na Cross testu, takže jsem musel bohužel odstoupit, což byl obrovský problém a z boje o titul mistra evropy jsem záhy bojoval "alespoň" o bronzovou pozici..

2.den

Rameno mi přes noc solidně zatuhlo a vůbec jsem netušil jestli budu schopen celé 3 kola objet.. Nakonec jsem jel hodně na jistotu a rameno mě hodně bolelo, takže s konečným 5.místem jsem byl spokojen..

3.den

Před závěrečným motokrosem jsem si moc nevěřil, protože skoky , které udělaly byly celkem krátké, takže se většinou skákaly na rovinu, což pro moje rameno nebylo dobré.. Navíc domácí jezdec Telini byl za mnou na 4.místě jen o 7bodů, takže jediná možnost byla zkusit odstartovat, jet na plno a "zatnout zuby" .. Start se mi vydařil , odjel jsem první a orpavdu trpěl.. ze začátku na mě Telini tlačil, ale po 3kolech jsem si vypracoval mírný náskok a ten si udržel až do cíle... Vítězství nad celou evropskou špičkou E3 pro mě bylo velký úspěch a konečná bronzová pozice v ME parádní po těch všech problémech..

Jsem rád že mám Mistrovství Evropy úspěšně za sebou a tímto bych chtěl poděkovat celé mé rodině za podporu, mechanikům, sponzorům, Vládovi Janoušovi a Honzovi Holadovi za pomoc v této sezoně..

Ted mě čeká návštěva doktora a tam uvidím co s tím ramenem je a doufám, že to neohrozí start na šestidenní v Portugalsku..

Více na: https://www.vitakuklik.cz