5.závod Mez.MČR enduro Uhlířské Janovice očima Víťi Kuklíka

16.10.2012 16:21

MISTR ČR ENDURO E1 + MISTR ČR DRUŽSTVA 2012 !!!

O víkendu 13.-14.10.2012 pokračoval svým závěrečným závodem seriál Mistrovství ČR enduro. Po technických problémech na předchozím závodě ve Mšeně se můj náskok v čele průběžného pořadí celkem razantně smrskl, a tak jsem věděl, že mě nečeká nic jednoduchého. V Uhlířských Janovicích se jela také soutěž družstev a já jsem jel společně s Michalem Kadlečkem a Pepíkem Kulhavým.
Navíc většina kluků byla rozjetá ze šestidenní a já trávil poslední týdny mnohem více času v kanceláři než na tréninku. Asi týden před závodem jsem se domluvil s Liborem Podmolem, že budeme spolu jezdit trénovat, takže alespoň ten týden před závody jsem trávil celkem dost času na tréninku.. (i když spíše po ránu, protože odpoledne prace).
Předpověď počasí nevypadala moc růžově, ale nakonec si myslím, že bylo hezké podzimní počasí bez deště… ideální k závodění..
Pořadatelé připravili velice hezkou, dost náročnou trať, která plnila evropské parametry, takže letos opravdu nejhezčí a nejnáročnější enduro.
Testy byly celkem 2: CROSS TEST byl podobný jako v loňském roce.. Na loukách, rychlé i pomalé pasáže, opravdu hezký a jezdil se kolem 9ti minut, což je celkem hodně. ENDURO TEST jsme jezdili kolem 4 minut a byl také velice hezký a dost technický. Část byla v lese a zbytek na odkloněné louce.. Testy i trať připravené na jedničku..
1.den
Před závody jsem byl trošku nervozní, ale pořád jsem měl 13 bodů náskok, takže mi stačilo jet na jistotu a hlídat si hlavního konkurenta Patrika Markvarta. Na testech jsem nebyl moc v pohodě a jel hodně v křeči, takže jsem na Patrika trošku ztrácel.. Ve třetím kole se mi podařilo ztrátu smazat a před posledním kolem jsme byli kousek od sebe. Samozřejmě jsem se snažil Patrika porazit, ale musel jsem jet i trošku na jistotu, protože 2.místo mi stačí.. Testy v posledním kole se mi myslím povedli, ale Patrik byl o něco rychlejší, takže jsem byl nakonec druhý ve třídě E1 a překvapilo mě, že jsem byl i 3. v absolutním pořadí.
V soutěži družstev jsme se ujali vedení s celkem velkým náskokem, takže hlavní cíl na neděli byl nic nezkazit..
2.den
Náskok na Patrika byl ještě 10 bodů, v družstvech jsme měli slušný náskok, takže jsem neděli chtěl odjet bez zbytečných pádů a problémů. První kolo se mi celkem povedlo a jel jsem v pohodě.. Ve druhém kole jsem měl zbytečný pád na Cross testu a celkem ztratil.. Před posledním kolem mi kluci hlásili, že Pepa Kulhavý i Patrik Markvart jedou hodně dobře a že jsme namačkaní v pár vteřinách. Nechtěl jsem ale riskovat, a proto jsem zvolil raději jízdu na jistotu a spokojil se s 3.místem v neděli a další 2 tituly Mistra ČR jsou doma !!!
Takže letošní bilance je super… Mistr ČR v cross country tř.E1, Mistr ČR enduro tř.E1, Mistr ČR enduro – družstva.
Děkuji všem, kteří mi pomáhají za podporu… moc si toho vážím..
 Víťa 
 Text a foto: https://www.vitakuklik.cz/