Cabala už zná oba spolujezdce

25.10.2011 23:24

 

Cabala už zná oba spolujezdce

KM Racing v tuniských dunách testoval nové kamiony a trénoval sehranost posádek

Podzimní čas je rozhodující dobou pro přípravu techniky a jezdců na Rallye Dakar. Tým KM Racing strávil týden v první polovině října v tuniské oáze Ksar Ghilane, kde proběhlo tradiční závěrečné soustředění před nejnáročnější motoristickou soutěží. Doladilo se tam složení kamionových posádek a vedle toho se v uplynulých týdnech zrodilo nečekané rozhodnutí ohledně nasazení jednomístného vozu buggy. Jeho řidičem ovšem nebude Josef Macháček, který v první polovině roku s buginou absolvoval několik startů.

„Potřebovali jsme, aby piloti najezdili v dunách nějaké kilometry a byli připravení na to, co je čeká v pouštních pasážích Rallye Dakar. Druhým momentem bylo testování nových aut po změnách, které jsme na nich provedli po červencové Silk Way Rally,“ začal své povídání šéf stáje Martin Macík s tím, že mechanici momentálně kamiony Liaz do určité míry rozebírají a po zapracování dat z tuniských testů je už budou připravovat k listopadovému nalodění na trajekt do Argentiny.

Bójka si vyzkoušel výměnu pneumatik

„U techniky bylo důležité otestovat celkovou výdrž a vyzkoušet nové tlumiče a stabilizátory. Chtěli jsme ověřit i funkčnost chlazení, ale to nedopadlo podle našich představ, protože v Tunisku bylo zhruba pětadvacet stupňů a pršelo,“ popsal Macík atypické pouštní podmínky a doplnil, že s jedním autem se v písečném terénu podařilo najezdit dvanáct set kilometrů a s druhým asi sedm set padesát.

Dalším úkolem KM Racingu bylo vyzkoušet součinnost posádek. Roli navigátora v kamionu Jaroslava Valtra poprvé zažil do letoška úspěšný motocyklista David Pabiška. „Bójka teď může dobře posoudit rozdíl, jak bolí jízda v kamionu a na motorce. Moudřejší bude samozřejmě až bude mít za sebou závod, ale osobně si jsem jistý, že jeho nominace do kamionu je dobrá volba a že Dakar zvládne,“ pokračoval Macík.

Pabiška si při africkém kempu „osahal“ i řadu technických věcí, kterého ho při jízdě v liazce čekají. „Kluci třeba jeden den trénovali výměnu pneumatik, protože je důležité přesně vědět, co se musí v případě defektu gumy dělat,“ poodhalil bývalý úspěšný pilot náplň nácviku sehranosti posádky, kterou doplňuje Honza Bervic.

Dušan má nový cíl: chce jet s buginou

Soustředění také rozluštilo tajenku ve složení posádky kamionu řízeného polským hostem stáje Józefem Cabalou a navigovaného zkušeným Pepou Kalinou. Ve hře byli mladí mechanici Jakub First a Michal Mrkva a po jednoznačné shodě dostal přednost prvně jmenovaný. „V jeho prospěch hovořily dvě věci. Jednak je v týmu delší dobu a pak má papíry na náklaďák. To sice není nutnost, ale pro mě je to stěžejní záležitost, neboť je schopný Juzkovi pomáhat při přejezdech,“ vysvětlil týmový boss.

Zároveň potvrdil start Josefa Macháčka na čtyřkolce a upřesnil nasazení Dušana Randýska, který do Tuniska s týmem neodcestoval. Ostřílený jezdec totiž podobně jako Pabiška překvapivě opouští kategorii motocyklů a zaměřuje se na nový cíl. „Pojede s jednomístnou buginou, kterou si půjčil od Machuse. Zatím usilovně pracuje na její dostavbě, aby s ní mohl, co nejdřív jezdit,“ zakončil Macík své vyprávění nečekanou informací.

min

Zdroj: KM RACING