DAKAR 2011 - Jakeš si na na novú motorku zvykal 10 dní v Tunisku

29.12.2010 12:59

 

DAKAR 2011 - Jakeš si na na novú motorku zvykal 10 dní v Tunisku

 

Přátelé a kamrádi, opět je v očekávání začátek nového roku, ké kterému patří i kromě veliké konzumace alkoholu i start legendární Rally Dakar. I letos zde uvidíte zkušeného matadora Ivana Jakeše, který sice jede v barvách KM-Racing, ale jede i s velkou podporou MH RACINGu a jeho partnerů společnosti GORDIC a RIMOTO. Sice chalan jde za český tým, ale protože je Slovák, tak o něm v našich zdělovacích prostředcích zřejmě ani neuslyšíme, jedině pokud by byl na dobrém výsledku, tak si určitě nějaký reportér přihřeje polívečku a zmíni třeba, že je Ivan vlastně Čechoslovák, něco jak předvedl nejmenovaný známý reportér loni, takže z těchto důvodů pro Vás budeme tento závod netrpělivě sledovat a průběžně Vás informovat o jeho souboji s Jihoamerickým kontinentem. Mimo Ivana do Jižní ameriky jede hodně Čechů a Slováků, ale svoji premiéru si zde odjede i Slovenský reprezentant a náš kamarád Radek Matoška, kterému budeme taky držet pěsti štěstí. Zde Vám přinášíme rozhovor s Ivanem ze servru https://www.sportal.sk/

Skúsený slovenský reprezentant v enduro, motokrose a country crose Ivan Jakeš bude v prvej polovici januára 2011 na 30. ročníku Rely Dakar v Argentíne a Čile (2. - 16. januára) jazdiť opäť vo farbách českého KM Racing Teamu. Spolu s českým kolegom Davidom Pabiškom budú obhajovať farby spomínaného tímu ako jediní motocyklisti. Tridsaťsedemročný rodák z Myjavy, ktorý sa na Dakare predstaví už štvrtýkrát, bude budúci rok jazdiť na motocykli s nižšou kubatúrou. Doterajší púštny špeciál KTM 690 musel povinne vymeniť za stroj s kubatúrou do 450 cc. Preto si už v priebehu roka zvykal na Yamahu 450, s ktorou sa dôkladnejšie zoznámil v lete počas 10-dňového tréningového pobytu v Tunisku.

"Nebola to síce tá istá motorka, ktorá je v týchto dňoch už na ceste do Južnej Ameriky, ale jej veľmi podobná. Preto bolo dobre, že som v Tunisku mohol na nej trénovať. Mohol som zistiť, ako stroj s nižšou kubatúrou reaguje na jazdu v pieskových dunách, respektíve v náročnom členitom teréne. V Tunisku som načerpal pomerne veľa poznatkov o novej, po motorickej stránke slabšej technike, na ktorej musíme teraz absolvovať Dakar," povedal v utorok pre agentúru SITA Ivan Jakeš a pokračoval: "Piesok v Južnej Amerike alebo na severe Afriky je úplne iný ako u nás na Záhorí. Trénovať na Záhorí je pre nás dobrá vec, ale optimálne je chystať sa na Dakar v približne identickom prostredí. Piesok na Záhorí má inú štruktúru, inak sa po ňom jazdí, nie je taký jemnučký, ako sú piesky na Sahare alebo v Argentíne a Čile. Preto tento rok som na Záhorí veľa netrénoval. Radšej som sa zameral na tréningy v zahraničí. Navyše na jeseň, keď som mal s tréningom finišovať, mi prípravu sťažovalo nachladnutie a podobné nepríjemné virózy, ktoré ma na novú motorku nepustili. Verím však, že to, čo som natrénoval dovtedy, kým som bol zdravotne fit, mi v Argentíne a Čile postačí. Nejaké skúsenosti s podobnými súťažami už mám, preto verím, že ich budúci rok zužitkujem v prospech tímu i seba."

Ivan Jakeš budúci rok pôjde legendárnu Rely Dakar so štartovným číslom 43. Doklady o tomto čísle si od organizátorov prebral nedávno vo francúzskom prístave Le Havre pri nakladaní súťažnej techniky na zaoceánsku loď. "Som rád, že motorka už odišla za more, lebo teraz sa môžem dôkladnejšie venovať všetkým ostatným sprievodným akciám, ktoré k nášmu odchodu na Rely Dakar tradične patria. V Čechách sme už mali aj prezentáciu pred médiami a sponzormi. Neviem, či sa mi niečo podobné podarí urobiť aj na Slovensku. Program týchto dní mám poriadne nabitý, lebo ešte beháme okolo vecí, ktoré sme nestihli urobiť pred odchodom techniky do zámoria," konštatoval Ivan Jakeš, ktorý do odchodu musí vyriešiť ešte nejaké otázniky okolo financovania jeho štartu.

"Samozrejme, že stále chodím za sponzormi a mecenášmi, lebo nejaké financie mi ešte chýbajú. Je toho vyše hlavy, čo ešte musím stihnúť do odchodu. Poznám to z minulých rokov, viem, že táto tradičná decembrová hektika sa u mňa skončí až 27. decembra po 21.00 h, keď celý tím odletíme z pražského letiska do Južnej Ameriky," priblížil Ivan Jakeš svoj pracovný program najbližších decembrových dní a týždňov.

"Na rozdiel od minulých rokov by som chcel svoje ambície a plány predstaviť aj športovej verejnosti a milovníkom motorizmu na Slovensku, ale v tejto chvíli ešte vôbec neviem, kedy a kde - a ani akou formou. Možno až niekedy tesne pred Vianocami sa k tomu odhodlám. Vtedy, keď budem mať finančné záležitosti okolo štartu na budúcoročnom Dakare - dúfam - už vyriešené. Dovtedy je zbytočné dopredu niečo deklarovať a prezentovať verejnosti. Keď to bude naozaj pod strechou, potom sa rád pochválim. Teraz je to ešte predčasné. Technika do Južnej Ameriky odišla, takže štartovať na Dakare by som mal, ale vybavovanie okolo sponzorov a partnerov mi pred Vianocami vyplní celý program. Ak mám byť konkrétnejší - ešte ma čaká niekoľko dôležitých rokovaní. Od ich výsledku bude vo veľkej miere závisieť moje budúcoročné účinkovanie v Argentíne a Čile," dodal Ivan Jakeš.

Náš multimediální server už dobře ví, že Ivan s velkým úsilím zvládl jednání s partnery a podařilo se mu sehnat zbývající hotovost a odletěl do Argentíny.



Zdroj: mhracing.cz