Zdravím Vás všechny do Čech. Včera v podvečer se nad městem Morelia snesl hustý déšť. Ten vytrval asi 20minut, i přesto nám nadělal trochu starostí. Dalším překvapením byl příjezd dalších posil,dorazili Pekařskej a Farin.

 

Dnes po ránu, i díky mírné nervozitě, jsme si přivstali, nasnídali jsme se a vyrazili vstříc prvnímu dni ISDE 2010. U nákupního střediska Altozano, kde je umístěno depo proběhl i slavnostní start soutěže. Na startovní rampě nás přivítalo velké množství diváků, jasná obloha a velké vedro. První do závodu odstartoval Fík, a to v 09.30, já v 09.45 a Milan o minutu za mnou. První tři kilometry vedly po silnici skoro až k ET1. ET1 je asi nejhezčí zkouškou celé šestidenní a pojede se opakovaně v několika dnech. Dnes se jel celkem 3 krát, kdy naposledy jsme do něho zajížděli před závěrečným cross testem vedle nákupního střediska. I když nás všechny postihly nějaké drobnější pády, tak se nám vyhnula zranění a motocykly rovněž drží. Do časových kontrol se v pohodě najíždí a to v rozmezí od 10-ti do 20-ti minut, jeli se časy B. Přejezd do časové kontroly č. 1 je překvapující svou rozmanitostí. Nejdříve vede přes skalnaté úseky zakončené prudkým sjezdem, ve kterém jsou již prachové koleje. Za sjezdem následuje vjezd od kaňonu, ve kterém teče potok, který se opakovaně přejíždí. V těchto místech je dno potoka kamenité, o pár kilometrů dál se však mění v bláto. V potoce se vytvořili hluboké blátivé koleje, a tak jsem již do první časovky dorazil se značně potřísněným dresem, já prostě neumím přijet čistý. Pořadatel připravil i několik zajímavých výjezdů a sjezdů s volnými kameny, asi nejzajímavějším místem celého dne je výjezd po členité skále, zde je i nejvíce místních diváků. Další dvě časovky jsou převážně po lesních pěšinách a kamenitých cestách, vždy se ale najdou nějaká těžší místa. Po silnici se jede opravdu minimálně.

V průběhu dne jsme ještě ladili pérování s techniky od Husqvarny. Ti se o nás skvěle starají i v jednotlivých časovkách, a to jak radou tak i občerstvením, pitím a čištěním brýlí. Do jednotlivých časovek se rozjeli i naši kluci, v jednom autě jel Tomáš s Honzou Hotárkem ve druhém jezdí Išek s Láďou. I jejich pomoc přijde vhod. Co se týče motocyklů, tak já osobně musím říct, že jsem si poměrně rychle zvykl. Motor TE 449 musí být neustále v otáčkách, potom, ale jede jako svi... Největší problém mám ale se zadní brzdou, kdy jsem dvakrát ladil její krok, tak snad to bude dobré.

Milan si rovněž rychle zvykl, překvapila ho zejména ostrá přední brzda. Je ale spokojený, jede se mu dobře. Fíka trochu limituje natažený stehenní sval. V prefiniši jsme všichni udělali základní údržbu strojů, já jsem musel ještě vyměnit zadní gumu, která to dneska nepřežila ve zrovna skvělé kondici.

Před malou chvílí naskočili výsledky, ty jsou pro nás milým překvapením. Jako tým jsme po prvním dni na 18. místě. Já jsem ve třídě C2 šestnáctý, ve třídě C3 je Kuřt dvacátý a Fík dvacátý první. Nyní ještě čekáme na Zuzku ze slovenského týmu, která chodí na jury, ta by nám měla sdělit startovní časy do zítřejšího dne. Slovenský tým je v klubové trofeji na průběžném 23. místě

 

Zítra se zase ozveme, mějte se čauky.