Jak to viděl Víťa Kuklík - MEZ. MISTROVSTVÍ ČESKÉ REPUBLIKY v CROSS COUNTRY Žár 21.-22.5.2011

25.05.2011 17:21

 

O víkendu 21.-22.5.2011 pokračoval seriál Mistrovství ČR v jihočeském Žáru.

Pořadatelé připravili cca 6minut dlouhou trať, která vedla převážně po motokrosové trati a po místních loukách a lesíkách.. Trať byla celkem hezká, rychlá a musím pochválit pořadatele, protože se snažili trať i kropit, aby se tolik neprášilo..

V sobotu nás přivítalo krásné, slunečné počasí.. Start do první jízdy se mi celkem povedl a z nějakého 5.místa po startu jsem se celkem rychle dostal na první místo ve třídě E3 a celkem s přehledem si vedoucí pozici hlídal. Až na drobný pád ve 3.kole se mi jelo dobře, ve slušném tempu a s více než minutovým náskokem zvítězil.

Do druhé jízdy se mi vůbec nepovedl start a odjížděl jsem mezi posledními..Podařilo se mi dostat do dobrého tempa a rychle se probíjel dopředu..Ve 3.kole jsem jel již na 4.pozici a útočil na vedoucí jezdce, kteří jeli hned za sebou. Bohužel se mi na větším skoku po dopadu ulomila stupačka (praskl mi čep ve stupačce) a přišel jsem o ní. Jízda bez pravé stupačky je hodně složitá, protože více než 40 minut stát jen na jedné je téměř nemožné.Rozhodl jsem se ale bojovat a urvat co nejvíce bodů, protože vzhledem k vyrovnanosti jezdců jsem si nemohl dovolit ztrátu bodů za nedojetou jízdu.Nakonec jsem po urputném boji na jedné stupačce dojel na 4.místě, s čímž jsem byl spokojený a dostal jsem i pochvalu od ostatních soupeřů za statečnost..

  2. den

V neděli nás opět přivítalo nádherné počasí.Bohužel když jsme najížděli na start naší první jízdy tak se přihnal velký mrak a celkem hodně zapršelo. Většina jezdců včetně mě jsme na to nebyli připraveni a měli jsme brýle na „suchý“ závod. Hodně to klouzalo, takže start a první kola byla velice náročná.. Start se mi podařil kolem 5.místa a mě jízda na hodně kluzkém povrchu celkem baví, takže jsem se ve 4.kole dostal do vedení a náskok stále zvyšoval. Po letos asi nejlepším výkonu se mi podařilo s přehledem vyhrát, takže zavládla spokojenost..

Do druhé jízdy se mi start moc nepodařil a odjel jsem kolem 10.místa. Celkem rychle se mi dařilo probíjet se dopředu až jsem se ve 4.kole dostal do vedení. Pak se mi přihodilo něco, co jsem ještě nezažil. Udělalo se mi špatně od žaludku a rozmazalo se mi vidění. Vůbec jsem nechápal co se děje.. Najednou jsem ztratil úplně sílu a tak jsem zvolil volnější tempo a snažil se jízdu ve zdraví dojet. Nakonec jsem dojel na 2.místě, což byl pro mě v momentálním stavu veliký úspěch.. Po závodech jsem přemýšlel co se mohlo stát a asi za tím stojí moje školácká chyba v tom, že jsem za celý den nic nejedl a neměl z čeho brát energii..

Po 3.závodě jsem si přes tu smůlu a chyby upevnil vedení ve třídě E3..

V galerii je pár fotek, které se mi podařilo sehnat..

Reportáž z tohoto závodu vysílá stanice ČT4 v premiéře v úterý 24.5.2011 od 22.20 hod

Děkuji za podporu a přeji hezký den

Vita Kuklik

https://www.vitakuklik.cz/