Jakub Horák o enduru v Kopidle

05.04.2012 18:32

MČR Kopidlo

A máme za sebou první závod MČR pod pořadatelskou hlavičkou AČR. Pojďme se tedy podívat jak první závod sezony 2012 vypadal.

 

 

Pátek před samotným závodem nevypadal vůbec hezky. Teplota se pohybovala mezi 5-10 stupni, občasné přeháňky a silný vítr také nepřidali na hezkém pocitu z prvních závodů. V sobotu ráno jsme se však probudili do sice zataženého dne, ale byl už bez deště. Teplota byla pořád nízká, ale to se dalo začátkem dubna čekat.

Rychlostní zkoušky byly na stejných místech jako vloni. Cross test byl prakticky stejný, jen jedna zatáčka byla prodloužena a pořadatelé nás tak navedli do bláta, které zanedlouho znamenalo pro jezdce spíš zbytečnou loterii. Na Enduro testu přibyly nějaké nové pasáže. K jejich zařazení ale měla většina jezdců výhrady, protože byly neskutečně zamotané a nahradily pěkný a rychlý úsek, který jsme jeli vloni. Je to zase jen o tom, že dnes je doba jiná a testy se jezdí rychlé, tudíž by jsme se měli i my v ČR světovému trendu přizpůsobovat a neobětovat plynulost testu deseti vteřinám celkového času navíc. Každopádně je potřeba uznat, že kaňon, kterým Enduro test začíná je prostě klasika a je opravdu pěkný. Trať samotná už tak pěkná není. Ačkoliv pořadatel udával délku kola 60 km, skutečnost byla jiná. Kolo mělo 32 km a většina trati vedla po cestách a polích. V lese jsme se pohybovali dohromady tak maximálně 5 minut. To by tolik nevadilo, kdyby alespoň testy byly dlouhé a kvalitní. Trať nemusí být těžká, ale pokud není těžká trať, měly by být pořádné a dlouhé testy, nějak tak vypadá například tradiční první závod německého šampionátu v Uelsenu, který vede taktéž po cestách, ale jsou tam delší RZ.

Pojďme ale k mému závodění. V sobotu se jela 4 kola a jedno kolo trvalo hodinu a pár minutek k tomu. Enduro testy jsem zajížděl ve srovnání s konkurencí celkem slušně, ale na Cross testu jsem se, stejně jako vloni, nemohl dostat pod 2:55, takže jsem tam docela dostával. Navíc jsem si ještě stále zvykal na nový stroj, který má neskutečnou sílu a hledal jsem správné kvalty. Z motorek, které jsem jezdil dříve, jsem byl zvyklý motor víc točit, což ale u "tříkila" neznamená lepší jízdu, spíš naopak. Takže hledání správného stylu mi sebralo nějaké vteřinky a skončil jsem tak ve třídě E3 na třetím místě za skvěle jedoucími Radkem Tomanem a mistrem světa Romanem Michalíkem. Výsledky můžete najít zde.

Nedělní ráno pro mě začalo o něco lépe a získával jsem hlavně na Enduro testech. Tento den jsem dva Enduro testy vyhrál absolutně a ve třetím kole jsem zajel nejrychlejší čas závodu. Cross testy jsem statečně zvládal okolo svých 2:55, načež jsem ve třetím kole udělal chybu v blátivém úseku a prohlížel jsem si nejlepší drážku zblízka. To mě stálo asi 8 vteřin ve srovnání s Radkem. Další zaváhání, které se mi pravděpodobně stalo osudným v boji o první místo, proběhlo v posledním Enduro testu, kde jsem ztratil pár vteřinek. Nakonec tak nedělní závod dopadl o necelé 4 vteřiny lépe pro Radka Tomana a já jsem skončil na místě druhém. Určitě to byl ale vyrovnaný souboj a s Radkem jsme si zase krásně pozávodili. Bylo to super.

Celkově jsem tedy za oba dny skončil absolutně na třetím místě, když zvítězil Michal Kadleček(E2) a na druhém místě byl Radek Toman(E3). Určitě to byl krásný boj a doufám, že ty příští boje už budou vítězné pro mě.

Fotografie najdete v Galerii. Další fotky všech účastníků, převážně z MČR, najdete na https://www.amk-unhost.cz/MX/E_2012_03_31_Kopidlo.zip a https://www.amk-unhost.cz/MX/E_2012_04_01_Kopidlo.zip. Další fotky tady: https://pacias.rajce.idnes.cz/Enduro_Kopidlo_31.3.2012