Jakub Horák - Slovo závěrem

11.11.2011 21:20

Začalo to tedy v roce 2002, kdy jsem dostal svůj první stroj - Husqvarnu CR 125. Průpravu jsem si odbyl na pionýrech a pak jsme rovnou skočili na 125. Nebudu to tady celé rozebírat, to je na dlouho. Přes dvoutakty 250 a 300 jsem se dostal na čtyřtakt 450. Pak jsem pochopil, že ve výkonu to asi není a slezl jsem zpátky - na 250 čtyřtakt. DO této doby jsem měl v podstatě každý rok jinou motorku, jiný obsah, ale na "malém autě" jsem zůstal pěkné 4 roky. Teprve tehdy jsem se naučil trochu závodit a bylo to poprvé, kdy motorka nevedla mě, ale já ji. Za celé 4 roky jsem neměl žádný problém s technikou a velice rád na motor KTM RC4 vzpomínám. První titul mistra republiky přišel v roce 2008 a byl za Juniorskou kategorii. V roce 2010 se mi povedlo vybojovat titul ve třídě E1 a E Junior a i přesto, že jsem byl s motorkou spokojený, jsem se rozhodl, že zkusím změnu. Věděl jsem, že kdybych zůstal věrný E1, dával bych si to zase s týmovým kolegou Milanem Engelem a šance na opakovaný titul by byly dobré. Rozhodnutí ale bylo, že změníme značku z KTM na Husaberg, který právě vyrazil do boje s dvoutaktními stroji a budu bojovat s absolutní špičkou v nejnabitější třídě. Konkurence byla v podobě Michala Kadlečka a Radka Tomana opravdu velká, ale chtěl jsem to zkusit. S heslem, že "Na čtyřtaktu umí každej blbec, ale na dvoutaktu to už holt chce fištróna!", jsem se vrhnul do bojů. Ze začátku sezony jsem jel pár závodů Cross country, ale spíš jen abych se svezl, protože problémy s tvrdnutím rukou mi v této disciplíně nedovolují závodit tak, jak bych si přál. Zároveň jsem si pořád zvykal na dvoutaktní motorku. Změna je to pořádná, čtyřtakt je sice váhově nevýhodnější, ale třeba plynulé průjezdy zatáček jsou mnohem lehčí a průběh motoru je plynulejší. Tohle všechno se na dvoutaktu musí dohánět citem a to chce kumšt. Tím jsme dorazili k jádru toho, proč jsem zvolil cestu dvoutaktu - naučit se jezdit s citem pro motorku.
Na prvním závodu, který se počítal do Endura jsem ukázal, že to nebyla úplně špatná volba, ale v neděli už mi docházely síly. Další závod, ME v Polsku, se mi nejelo špatně a
celkem to šlo. Pak se ale začalo blížit zkouškové období a ve škole toho bylo docela dost, takže jsem netrénoval tak, jak bych si představoval a na závodech v Sedlčanech nebo v Rumunsku to bylo znát, výsledky nic moc. Následující závody českého mistráku nebyly špatné, ale na Michala Kadlečka jsem neměl, což jsem věděl už na začátku roku. Docela vyrovnaně jsme bojovali s Radkem Tomanem. Pak se Michal zranil a boj o titul zůstal mezi mnou a Radkem Tomanem. Jeho dvě vítězství ze Sedlčan a můj špatný výsledek tamtéž ale zajistili Radkovi mírný bodový náskok. Ve Mšeně jsem se pokusil zabojovat, ale v prvním dni mi na tvrdém poli nefungovaly pneumatiky. V druhém se mi povedlo vyhrát o pár sekund před Radkem, což mě potěšilo a byl to jeden z nejhezčích soubojů a závodních dní vůbec. Na posledním závodě v Janovicích jsem musel oba dny vyhrát, což bylo obtížné. Radek jel opravdu, ale opravdu neskutečně rychle a neměl na něj nikdo. V druhém dni už třídu vyhrál po zranění se vrátivší Michal. Ve třídě E2 jsem se tedy stal vicemistrem ČR. Spolu s Michalem Rudolfem a Milanem Engelem jsme jeli také družstva za KBS UAMK Team, ve kterých se nám podařilo zvítězit a stali jsme se MISTRY REPUBLIKY V DRUŽSTVECH. Příštím týdnem pomalu začíná zimní příprava, takže doufám, že mi k něčemu bude. Příští rok pro nás bude, stejně jako letos, důležité MČR a pravděpodobně ME. V první řadě je ale moje studium, protože bych ho měl zakončit státní závěrečnou zkouškou a ještě bych se chtěl pokusit dostat na studium magisterské. Chtěl bych ale i trochu lépe trénovat a přes zimu zamakat na fyzičce, protože letos mi chvílemi chyběla.

Především bych rád poděkoval všem, kteří mě podporují a fandí nám. A to hlavně všem doma, bráchovi, kterej je teď vzhůru nohama, sponzorům, týmu, fanouškům, Mírovi Ullmanovi za fotky, Kadlecovi, prostě všem, které baví to, co nás.

Díky moc Vám všem a těším se na další spolupráci!

Děkuji firmám: Casino Admiral, Husaberg Promoto, SteelPro.cz, Grosskopf motocomponents, O'Neal - motopartner.cz, MHA, Metaltec-1, Nanospol, Hasped, Stamont, Auto Trutnov, ÚAMK, Moto Hora, ČZ chains, MOTUL - DEYL, RESPO Vlašim, JK Designs, Gold Fren, Středočeský kraj, Město Unhošť a dalším.

P.S. Nějaké fotky můžete najít zde:https://picasaweb.google.com/108353453240500412559/PhotosByMiraUllman?authuser=0&feat=directlink