Kdo pojede Dakar? články - program - mapa - promo video

03.12.2009 19:07

 

Miroslav Zapletal úspěšně otestoval speciál Hummer H3 Evo!!

1. vicemistr Evropy Miroslav Zapletal opět úspěšně otestoval závodní speciál Hummer H3 Evo!!

 

Sobotním dnem začal dvanáctý ročník 24 hodinového vytrvalostního maratonu 24 Horas TT Vodafone v portugalském městečku Fronteira na počest zesnulého ředitele Josého Megre.


 

Miroslav Zapletal se tohoto maratonu účastnil již po čtvrté a trať je mu velmi blízká. 

 

Závodní speciál Hummer H3 Evo prošel bez problému administrativními a technickými přejímkami a piloti měli poté možnost si krásný 18 km dlouhý okruh vyzkoušet a obhájit si tak na sobotní 13 hodinu startovní pořadí.

Na „rozjezdech“ se jich objevila necelá stovka, ale již po prvních pár kolech bylo jasné, že se startovní listina zúží.

 

Za obrovské podpory místních fanoušků odstartovalo 73 závodních speciálů. Na první 3 hodiny zasedl za volant závodního vozu Hummer H3 Evo mistr Miroslav Zapletal. Bohužel se po necelých dvou hodinách musel vrátit do boxu. Závodnímu speciálu praskl tlumič výfuku a nebylo jisté, zda bude moci pokračovat ve vytrvalostním boji.

 

Mechanici týmu OffroadSport.cz jsou však velmi zkušení a za 60 minut se jim podařilo výfuk přivařit a zkontrolovat všechny důležité části vozu. Tato časová ztráta posunula posádku z 3. až na 51. pozici.

 

Miroslava Zapletala vystřídal v kokpitu týmový kolega Zdeněk Pořízek a také šéf-mechanik Petr Zábranský. V průběhu noci se jim podařilo vyšplhat až na 5. pozici.

V boxech se objevovalo stále více vozů s různými technickými problémy.

Problémům s předním diferenciálem se nevyhnul ani známý dakarský jezdec Carlos Sousa, který tentokrát ovládal vůz Toyota Land Cruiser.

 

Posádka Zapletal-Pořízek-Zábranský se až do nedělní 10 hodiny držela na 5. místě. V posledních třech hodinách se Miroslavu Zapletalovi podařilo předjet vůz francouzské posádky Subaru Forester.

60-ti minutová ztráta nedovolila týmu OffroadSport.cz dosáhnout na „bednu“, ale i tak si z Portugalska odvezli poháry za skvělé 4. místo celkově a 3. místo v kategorii T1.1.

 

Vítězem 24 hodinového boje se stala portugalsko-francouzská posádka týmu Mário Andrade s Renaultem Clio V6.

 

 

 

 

 

 

Tomečkův Letka racing team hlásí : Tatry připraveny na lednový Dakar 2010!!

(21. 11. 2009 11:04)
Článek převzat ze serveru www.car.cz.

Letka racing team hlásí ? otestováno

V pátek 13. listopadu se v písčitých terénech v okolí Senice naposledy sešli členové týmu, aby provedli finální otestování Andrého vozu před odjezdem na nadcházející rally Dakar 2010. Zatímco Tomášova tatra prošla důkladným a vítězstvím okořeněným testem při rallye Shamrock Marocco 2009, na Andrého voze bylo ještě třeba ověřit změny v nastavení podvozku.

Testování se za tým zúčastnil Tomáš Tomeček, šéfmechanik Petr Vodák, mechanik a nový člen posádky Petr Vojkovský a Míra Martinec. Jako hosté se přijeli podívat i přátelé a spolupracovníci týmu z kopřivnické automobilky.

Dobrá nálada, přímo ukázkové počasí a spokojenost s nastavením vozu znamenaly, že se celá akce vydařila a Letka racing team může prohlásit svou techniku za otestovanou a připravenou na Dakar 2010. Již příští týden ve středu totiž čekají na vozy technické přejímky ve francouzském Le Havru a pak dlouhá cesta přes oceán do Argentiny.

Míra Martinec, LRT

 

PR

Autor: CAR.CZ

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Loprais vyrazil na Dakar 2010 - ten začíná v Le Havre

[25.11.2009]

Slavnostní tisková konference v Paříži odhalila definitivní podobu 32. ročníku dakarské rallye na území Argentiny a Chile. Žlutá Tatra Aleše Lopraise, stejně jako v minulém ročníku, ponese startovní číslo 502.

Startovní pole se vlivem celosvětové krize poněkud zredukovalo, ale zejména v kategorii kamionů neubylo na síle nijak zásadním způsobem. Z favoritů chybí pouze vozy Hanse Staceyho, a také otec a syn de Rooyové, což na jednu stranu ubírá pikantnosti souboje o absolutní čelo závodu, na druhou stranu vůz Gerarda de Rooye v Jižní Americe přece jen startuje (povede ho Francouz Jo Adua) a také posílily všechny české posádky, vždyť na startovní čáře stane hned pětice rychlých tatrovek specifikace variant kit a pět českých kamionů bylo pořadateli zařazeno na privilegované místo v první desítce startovní listiny. Čeká nás tedy nejen rusko-česko-holandská bitva, ale také těsný souboj rivalů na českých strojích, což staví zápolení kategorie kamionů do velmi zajímavé roviny. Na startovní čáře tedy bude stát 184 motocyklů, 138 automobilů a 50 kamionů. Všechny kategorie zaznamenaly početní úbytek startujících, ale spíše z řad amatérů. Ani v jedné třídě však nedošlo k výraznému zředění kvality, pokud jde o souboj o dakarské vavříny.

Loprais Tatra Team vyráží na Dakar s osvědčeným a otestovaným speciálem Tatra 815 4x4 specifikace variant kit, s nímž se zúčastnil podzimní Silk Way Rally, na níž vzdoroval Aleš Loprais přesile ruských kamazů na domácí půdě a po zásluze získal solidní třetí místo. „Věnovali jsme maximání pozornost vychytání všech možných drobností, vždyť poslední dva závody, ať už loňský nepovedený Dakar nebo Silk Way, nám poskytly obrovské množství zpětné vazby a všechno zlé se ukázalo být pro něco dobré. Šlo nám o zodpovědnou přípravu tak, abychom vůz dále zrychlili, ale přitom se preventivně dokázali vyrovnat se všemi technickými problémy, jež nás potkaly. Věřím, že právě tahle příprava se nám nakonec vyplatí. Z chování vozu mám skvělý pocit, opět je výkonnější, rychlejší a vyváženější co do jízdních vlastností. Znovu jsme zkvalitnili celkové vlastnosti tlumení, u nějž zúročujeme čtyři roky nepřetržitého vývoje. Tvrdím, že jsme připraveni dostatečně slušně na to, abychom dokázali být Kamazům kvalitním soupeřem. Máme však před sebou skutečně dlouhý závod s velmi koncentrovanou náročností speciálek, proto se budeme soustředit na stálost dobrých výkonů bez výraznějších výkyvů, neboť právě ony se v dnešní mimořádně silné konkurenci stahují velmi těžko,“ shrnuje dojmy před odjezdem Aleš Loprais.

Tým navazuje na Silk Way v dalším ohledu. K tradiční dvojici řidiče Aleše Lopraise a mechanika Milana Holáně, který zná závodní vůz dokonaleji než kdokoli jiný, se znovu posadí navigátor Jaro Miškolci, jenž si odbyl ostrou premiéru právě na Silk Way: „Navigace a vše, co k ní patří, mě neskutečně chytla. Na Silk Way jsem byl začátečníkem, ale brzy se mi podařilo najít si v navigaci vlastní systém, což je nutná podmínka fungování každého navigátora. V závěru rallye jsem měl z navigace i schopnosti ovládat závodící kamion několika slovy, naprosto skvělý pocit, a o to větší byla moje radost z toho, že spolupráci s Alešem jsme v průběhu závodu dokázali rychle cizelovat tak, že jsme dojeli až k vítězství v etapě. Na Dakar se ohromně těším a rozhodně hodlám pokračovat ve velmi pečlivé a systematické přípravě z etapy na etapu. Vyzkoušel jsem si, jak nesmírně důležité je věnovat pozornost každému detailu, od správného taktování pokynů přes optimální zředění informace k pilotovi, aby vnímal to nejdůležitější, až po pečlivé sledování všech změn v itineráři a jejich vhodné začlenění do stávajícího roadbooku.“

Vůz, s nímž posádka Loprais, Holáň, Miškolci pojede, fanoušci už znají. Tým do něj v jeho současné podobě vtělil téměř tři roky nepřetržitého vývoje lemovaného úspěchy i jejich hořkým protipólem. Na jeho optimální přípravu v bivaku bude dohlížet trojice mechaniků Radim Pustějovský, Miroslav Bajer a Luboš Kýpeť, kteří pojedou již vloni představenou asistenční Tatrou 4x4, přezdívanou Filharmonie. „Ano, jedeme jen s jedním asistenčním kamionem, ale přesto s sebou vezeme více náhradních dílů a systematičtěji rozložených, než při posledním dakaru ve dvou vozech. Věřím, že kluci i Filharmonie svoji úlohu zvládnou, v Jižní Americe vůz absolvuje v podstatě všechny přesuny po asfaltu. Konkurenční týmy s sebou povezou obrovské servisní arzenály, ale přesto myslím, že vezeme vše potřebné a ještě v útrobách Filharmnie najdeme potřebné sociální zázemí,“ dokončuje Aleš.

Protože v Argentině a Chile nebude chybět tradiční press car Nissan Navara, lze očekávat i původní zpravodajství přímo z místa dění. K již klasické trojici dakarské legendy Karla Lopraise v roli řidiče, jeho bratra Milana v úloze týmového koordinátora a Jiřího Vintra jako týmového zpravodaje přibude ještě Martin Škutek, majitel společnosti Auris, jednoho z partnerů týmu, která se významně podílí na elektroinstalaci závodního vozu.

Tým nakonec vyráží do Le Havre ve středu 25. listopadu brzy ráno. Ještě týž týden odváží celu evropskou dakarskou flotilu přepravní loď do Jižní Ameriky. Technické i administrativní přejímky totiž na rozdíl od loňska proběhnou až tam.

Zdroj: loprais.cz / Jiří Vintr
Foto: loprais.cz
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

 

Kdo pojede Dakar 2010? - II

vydal: Jiří Hasman
zveřejněno: 25.11.2009, 09:40

počet komentářů: 0
 


Tradičně nejpočetnější kategorií Dakaru bývají motocykly a nejinak tomu bude i v roce 2010, kdy se zde představí hned 161 závodníků. V posledních letech zde jasně dominovaly stroje značky KTM, letos v létě však pořadatelská organizace ASO výrazně změnila pravidla, což právě KTM citlivě zasáhlo. Objem motoru byl totiž omezen hranicí 450 ccm s tím, že pro rok 2010 ještě bylo dovoleno startovat amatérským závodníkům na větších motocyklech, ovšem s restriktorem. Na to KTM, která jako jediná továrna nasazovala větší motocykly, reagovala okamžitým ukončením svých aktivit na Dakaru.

Při pohledu na startovní listinu je zřejmé, že organizátoři nakonec alespoň částečně ustoupili a umožnili start s velkým motocyklem, byť s restriktorem, i předním posádkám. Se soukromými KTM se nakonec tedy představí oba hlavní favorité z předešlých let, tedy Marc Coma a Cyril Despres, stroj stejné značky osedlají z předních závodníků i Pal Anders Ullevalseter, Jordi Viladoms, Henk Knuiman, Miran Stanovnik, Alan Duclos či Jonah Street, jenž letos bez tovární podpory dokázal dlouho zatápět favoritům.

Největším konkurentem KTM byla v předešých letech Yamaha a změny pravidel by jí mohly pomoci k zisku dlouho očekávaného vítězství. Hlavním tahounem této značky zůstává David Fretigne, jenž letos dojel jako třetí, zatímco ostatní Yamahy skončily až okolo dvacátého místa. Dobrý výsledek se letos čekal i od Michela Marchiniho, ten ale záhy odstoupil a letos vůbec nepojede. Značce naopak zůstane věrný Olivier Pain a také Martin Macek. Náš nejúspěšnější reprezentant posledních dvou let již ovšem nebude členem továrního týmu Yamaha Europe, nýbrž se představí v barvách Czech Dakar Teamu. Podle jeho vlastních slov by měl být tento jeho třetí start zároveň posledním, ale Dakar je droga a podobná prohlášení jsme slyšeli od jiných jezdců takřka každý rok. Jediným z předních jezdců, který přešel na Yamahu z KTM, je Portugalec Helder Rodriguez.

Naopak odchod z popředí hlásí Honda. Letos dojeli dva její jezdci okolo desátého místa, v příštím roce ji však všichni její nejsilnější závodníci opustí. Zatímco Paolo Goncalves přechází k jiné značce, Thierry Bethys ani Jose Helio Rodrigues Filho nebudou startovat vůbec, Jurgen van den Goorbergh přechází na automobily, a tak asi jediným, kdo by mohl s Hondou ohrozit první dvacítku, bude letos dvaadvacátý Polám Krzysztof Jarmuz.

Opačná je situace u dvou značek, které víceméně Dakar doposud ignorovaly. První z nich je BMW. S tímto strojem dosáhl letos solidního výsledku (třicáté místo) jen Pedro Bianchi Prata. Letos by však mohly ambice této značky o něco stoupnout, neboť Pratu v týmu doplní již výše zmíněný Paolo Goncalves, jenž letos dovezl Hondu na pěkném desátém místě.

Druhým výrobcem, který své dakarské aktivity rozšiřuje, je italská Aprilia. Její stroje bychom hledali ve startovní listině posledního ročníku zcela marně, v příštím roce se však objeví čtyři tovární stroje a několik netovárních. Tovární tým vytvoří dva jezdci dříve jezdící s KTM, Frans Verhoeven (loni osmý) a Gerard Farres Guell , ty pak doplní dva Italové, kteří se na jihoamerický Dakar vypraví poprvé: Paolo Ceci a Alessandro Zanotti.

A ještě jedna značka by mohla překvapit a zabojovat o přední umístění. Jedná se o málo známého francouzského výrobce Sherco, který hrál doposud na Dakaru maximálně třetí housle (letos dojely dva stroje na 73. a 96. místě). V nadcházejícím ročníku však tento motocykl osedlá i přední jezdec David Casteau, jenž letos i přes velmi nepovedený úvod dokončil se svou KTM na čtvrtém místě.

Na závěr se podívejme na naše jezdce. Mělo by se jednat o souboj zástupců dvou velkých týmů. Czech Dakar Team budou zastupovat kromě výše zmíněného Macka i Roman Krejčí a Jan Veselý, oba budou mít také Yamahy, ovšem jen málo zkušeností. Naopak KM Racing zůstává u osvědčené jezdecké sestavy David Pabiška, Dušan Randýsek a Slovák Ivan Jakeš. Tento tým dříve nasazoval stroje KTM, nicméně změna pravidel donutila i je k přesunu na Yamahu, což se ovšem z finančních důvodů týká jen obou českých jezdců - Jakeš pojede s restriktorem omezenou KTM.

Odkazy:
Kompletní startovní listina
Seznam přihlášených - čtyřkolky
Seznam přihlášených - kamiony
Seznam přihlášených - automobily

Zdroj: RELY.cz, Dakar.com

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2.12.2009 21:23:35

Na start nejtěžší rally světa Dakar 2010 se postaví dva Vsetíňáci

VSETÍN

Hned dva vsetínští borci - Viktor Chytka a Petr Šulák se postaví na start dvaatřicátého ročníku nejtěžšího motoristického závodu světa - Rally Dakar 2010. Ten se již podruhé pojede v nehostinných pouštích a horských přejezdech Argentiny a Chile a závodníci neminou ani nejsušší poušť světa - Atacamu.

 

Rally, jejíž celkové délka přesahuje devět tisíc kilometrů s převýšením 4 760 metrů, startuje 1. ledna 2010 v Buenos Aires.

Pětadvacetiletý právník Viktor Chytka přitom nepojede Dakar poprvé. Na začátku letošního roku úspěšně absolvoval uplynulý ročník ve společné posádce s Jiřím Janečkem. Dobře tedy ví, co jej čeká a že to bude velmi náročných šestnáct dnů, při nichž si nejednou sáhne na dno svých sil. Že se ale na Dakar vrátí, věděl už při svém návratu z Argentiny. "Obávám se, že jsem se nakazil virem Dakar, proti kterému neexistuje vakcína," přiznal krátce po absolvování letošního Dakaru Viktor Chytka.

A s tímto cílem také probíhala letošní příprava obou členů posádky. "Snažili jsme se využít co nejvíce příležitostí k otestování techniky a nasbírání zkušeností, proto jsme jezdili všechny možné závody a soutěže středoevropské zóny, zařadili jsme i dakarskou soutěž v pouštích Kazachstánu a Turkmenistánu Silk Way včetně tréninku na Sahaře," říká Viktor Chytka, který tak během letošní sezony najel více než deset tisíc ostrých kilometrů v soutěžích. "Běžně najezdíme tak třetinu," srovnává jezdec, který si letos dojel i pro titul mistra republiky ve své skupině cross country.

Přesto si na Dakaru neklade přehnané cíle. "Je potřeba si uvědomit, že vždycky je mnohem těžší něco obhájit než to vybojovat. Zůstávám proto nohama na zemi a pokud se nám opět podaří závod dojet, bude to velký úspěch. Obávám se totiž, že by to nemuselo vyjít, vloni měli jsme hodně štěstí, letos bude navíc terén těžší, protože přibylo pouštních etap. Na druhou stranu budeme mít kvalitnější technickou podporu v podobě doprovodného kamionu, který pojede celou trasu za námi a poveze nám náhradní díly," pokračuje Chytka.

Viktor přitom i tentokrát usedne do sériového vozu Toyota 120 LC, a to za Czech Dakar tým, za jehož zrodem stojí otec Viktora a člen jeho týmu Marek Chytka, Jiří Janeček a Marek Spáčil. Se startovním číslem 373 si ovšem oproti loňsku polepšil o sto pozic. "Soutěžní a doprovodné vozy byly už 26. listopadu předány na loď ve francouzském přístavu Le Havre. Celý Czech Dakar team, pod jehož křídly odstartují dvě tatry, dvě toyoty, tři motocykly a jedna čtyřkolka, se do Argentiny přesune 26. prosince," informoval Marek Chytka.

Petr Šulák si na Dakaru odbude svou premiéru, a to ve společné posádce Vinland teamu s Peterem Mikulou ve stejném voze jako Viktor Chytka - v Toyotě 120 LC. "Peter Mikula mě oslovil, zda bych s ním nechtěl jet. Rozmýšlel jsem se asi sekundu. Taková nabídka se neodmítá. V tom okamžiku jsem si připadal, jako by mě někdo hodil do snu," netajil své nadšení Petr Šulák.

Také on si ale uvědomuje, že to nebude procházka růžovým sadem. "Tuším, co nás tam asi čeká, ale i to je tak polovina skutečnosti. Proto budeme opravdu rádi, když dojedeme," naznačil své ambice. Přesto má tato posádka drobnou výhodu v porovnání s Viktorem Chytkou a jeho kolegou Jirkou Janečkem. "Protože máme pronajaté auto, připravovali nám jej profesionálové. Takže nám odpadla poměrně velká starost. My jsme ho pak jen otestovali a doladili podvozek, pneumatiky a další drobnosti," řekl.

 


 

Autor / zdroj: Mediafax

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


 

Dakar 2010: Czech Dakar finišoval do posledních chvil
     3.12.2009 00:10 - Pavel Jelínek

 

Technika je již na lodi!

Po náročném týdnu se podařilo dostat do Le Havre českým týmům všechnu techniku, tak aby si ji mohli účastníci převzít za měsíc v Buenos Aires k technickým a administrativním přejímkám na Dakar 2010!

Největší český tým s příznačným názvem Czech Dakar Team finišoval se stavbou svých nových kamiónů TATRA do posledních chvil a že to byla cesta trnitá! Nakonec se však vše podařilo a oba nové závodní speciály jsou včetně asistenčního náklaďáku TATRA 6x6 naloženy a již plují směr Jižní Amerika. Motocykly, čtyřkolky i terénní Toyoty se nakládaly o den dříve a tak se celý tým může těšit na měsíc relativního klidu.

I když příliš klidný zas nebude, neboť tým musí absolvovat ještě tiskové konference a další nezbytné povinnosti jako lékařské prohlídky atd. „Nicméně zmatek okolo dokončení a testování obou vozů jsme si užili na 200%! Poslední týden před odjezdem jsme měnili ještě na rychlé asistenci, kterou jede Martin Kolomý dvakrát motor a neumíte si představit jaké to byly stavy.“ dodává teď již s úsměvem šéf týmu Marek Spáčil, který ještě den před odjezdem testoval druhý nový vůz v Senici, aby naladil pérování.

Věřme tedy, že nakonec vše dobře dopadne a jak se říká: „těžko na cvičišti, lehko na bojišti“ bude příznačné právě pro nadcházející Dakar 2010. Kdy a kde se s týmem budete moci potkat, se dozvíte na stránkách týmu či osobní pozvánkou do emailu. A s jakými startovními čísly můžete vidět na nadcházejícím Dakaru naše posádky?

Motorky:

Martin Macek #14 Czech Dakar Team
Roman Krejčí #118 Czech Dakar Team
Jan Veselý #157 Czech Dakar Team


Čtyřkolky:
Oldřich Bražina #254 Czech Dakar Team

Terénní vozy T2:
Jiří Janeček – Viktor Chytka #373 Czech Dakar Team
Dušan Kunovský – Libor Latiňák #388 Czech Dakar Team

Nákladní vozy T4:

Marek Spáčil, Míla Janáček, Radek Smolka #510 Czech Dakar Team
Martin Kolomý, Zbyněk Kotal, René Kilián #545 Czech Dakar Team

Startovní čísla pro Rallye Dakar 2010

Zatímco už vozy odjely do francouzského přístavu Le Havre, kde se nalodí a vydají na měsíční plavbu do Buenos Aires, zveřejnili organizátoři seznam přihlášených posádek. Nejtěžšího automobilového závodu světa by se letos, respektive v roce 2010 mělo zúčastnit 141 osobních automobilů, 162 motocyklů, 30 čtyřkolek a 52 trucků.

Pro nás jsou však v tomto ohromném poli účastníků důležitá především čísla patřící barvám Czech Dakar Teamu.

Kategorie motocyklů:
015: Martin Macek
118: Roman Krejčí
157: Jan Veselý

Kategorie čtyřkolek:
254: Oldřich Bražina

Kategorie automobilů:
373: Jiří Janeček, Viktor Chytka
388: Dušan Kunovský, Libor Latiňák

Kategorie kamionů:
510: Marek Spáčil, Radomír Smolka, Miroslav Janáček
545: Martin Kolomý, René Kilián, Zbyněk Kotál

Všichni fanoušci, nechť si tato čísla zapíší do svých deníčků a pečlivě sledují jak se všichni naší závodníci vypořádají s nástrahami jihoamerického kontinentu. Doufáme, že se po cestě do Francie, či naloďování nestane nic nečekaného a všichni reprezentanti našeho teamu se postaví na start v Buenos Aires, a že se posléze také do argentinské metropole vrátí jako úspěšní účastnící 32. ročníku dakarského dobrodružství.

Rozhovor včera ve Snidani zde

a druhá část  zde

 Program Rallye Dakar 2010:

 Den: Etapa: 
1.ledna  Buenos Aires - Colón (317 km) 
2.ledna  Colón - Cordoba (pro motocykly 652 km / měřený úsek 219 km)
3.ledna  Cordoba - La Rioja (pro motocykly 626 km / 294km)
4.ledna  La Rioja - Fiambala (441 km/182 km)
5 ledna  Fiambala - Copiapo (629 km/203 km)
6.ledna  Copiapo - Antofagasta (670 km/483 km)
7.ledna  Antofagasta - Iquique (598 km/418 km)
8.ledna  Iquique - Antofagasta (641 km / 600 km)
9.ledna   volný den
10.ledna  Antofagasta - Copiapo (568 km/472 km)
11.ledna  Copiapo - La Serena (547 km/338 km)
12.ledna  La Serena - Santiago (586 km/238 km)
13.ledna  Santiago - San Juan (434 km/220 km)
14.ledna  San Juan - San Rafael (796 km/476 km)
15.ledna  San Rafael - Santa Rosa (725 km/368 km)
 16.ledna        .  Santa Rosa - Buenos Aires (707 km / 206 km)