MS FMX Ostrava - rozhovor s Liborom Podmolem

08.11.2010 16:33

 

Libor Podmol se těší do Ostravy a co fandové ze Slovenska přijedou ho podpořit ? Ahoj Libore, měl bych na Tebe před nadcházejícím závodem MS ve freestylu „NIGHT OF THE JUMPS“ v Ostravě pár dotazů...

 
 

Jak se těšíš na další závod MS v FMX před domácím publikem?

Těšim se moc, Ostrava rodné město, loni to bylo super a doufám, že letos to bude stejně dobrý a ne-li lepší. Jsem hlavně moc rád, že budeme moct mít Čechách znovu závod MS, za což patří velké díky do Ostravy!

Na předchozím závodě MS v Lotyšsku Tě z trůnu sesadil Španěl Miralles.

Co se Ti v Rize vlastně nepovedlo? Nepoznamenalo Tě nějak zranění v podobě zlomené klíční kosti z Říma začátkem letošního října?

No tak hlavní bylo asi to, že jsem si 2. října na Red Bull X.fighters zlomil otevřeně klíční kost, kvůli tomu jsem prošvihl závod v Cologne a do poslední chvíle jsem nevěděl, jestli budu moct závodit v Rize… Startoval jsem vlastně dva a půl týdne od operace a byl takovej malej zázrak, že mě pan Dr. Kutáček dal dohromady a já mohl zkusit ject v Rize a díky tomu neztratit úplně šanci na titul Mistra světa.
 

 
 

Navzdory tomu to šlo více než dobře a v kvaldě jsem byl druhý. Ve finále jsem pak ještě neudržel motorku v ruce po horším dopadu z underflipu indy a když v jízdě spadnete, tak je to s tím novým bodovacím systémem dost v háji…

Jaký je Tvůj současný zdravotní stav a budeš chtít v Ostravě opět atakovat vedoucí pozici MS?

Ještě teď budu týden doléčovat a doufám, že od listopadu to ruka dovolí a budu se moct dát naplno do tréninku. Ona ta Riga nebyla moc sranda, spíš takový, že to prostě muselo být. Při každým dopadu v tom píchalo, celková slabost…FMX vás musí hlavně bavit a člověk se musí cítit dobře na motorce. A ne, že každý skok je pro vás bolest.

Nicméně doufám, že doženu to, co jsem teď promeškal a vrátím se do formy, kterou jsem měl v létě.
 

 
 

Můžeš alespoň naznačit, pokud chystáš do Ostravy nějaké překvapení?

V létě jsem hodně makal na 360, to je hodně technicky náročnej trik a dělá ho pár lidí na světě…Ale uvidíme jak to vše půjde, zda bude možnost si to vyzkoušet aspon párkrát ještě do molitanu. Ale kdybych to dal na hlínu a ještě k tomu v Čechách, byl by to zas velkej krok dopředu pro mě i pro český FMX.

Jaký byl vlastně tvůj rok?

První tři měsíce jsem trávil v USA, pak jezdil závody MS, Red Bull X-fighters, ale můj nejdůležitější projekt letos bylo natáčení celovečerního dokumentu „Tomorrow will be better“, který přijde do českých kin v létě 2011. Je to vlastně film ze zákulisí Freestyle motocrossu, lidí, co se motají kolem, jezdců, freestylových legend, ale i jen tak o životě, prostě jsem měl kamery za zadkem celý rok, na všech akcích, všude po světě, je to takový reality document. Budeme dotáčet ještě teď pár záběrů na závodech MS a pak už jen stříhat a barvit, aby se lidi v létě mohli podívat.
 

 
 

Chceš na závěr vzkázat fanouškům něco speciálního?

Přijdte se podívat na světový freestyle motokros, bude se vám to určitě líbit a my český jezdci vás tam budem hodně potřebovat!

Děkuji za rozhovor a přeji mnoho štěstí!

Evžen Zadražil
 

Zdroj: Countrycross.sk -Text

 Foto: Facebook