Několik názorů k průběhu závodů MM ČR v Cross Country

10.02.2012 17:40
Aktualizováno 11.2. 10:36

Michal Rudolf

Zdravím všechny závodníky,chtěl bych se vyjádřit k délce závodu cross country. Jsem pro délku 120min. Cross country je přímo disciplína, která by měla mít tyto časové rozměry. Vždyť na Slovensku je tolik oblíbená a právě proto se jezdí na 120min, aby si jezdci vyzkoušely svojí fyzickou zdatnost a techniku motocyklu. Je to pro ně určitá výzva a tankování je okořenění celého závodu. Vždyť co by byla Formule 1 bez tankování... Záleží jen na pořadatelích jaké mají možnosti při výběru tratě, samozřejmě když budete mít 5min kolo, tak 120min je vražedných. Vím, že tuto disciplínu je třeba divácky z atraktivnit, ale to se dá zajistit zajímavými úseky. Je to jen můj názor, ale jak jsem říkal cross country je populární po celém světě a nikde se nejede 2* 50min. A myslím, že ani ty dvojice nebyly špatná forma závodu... Zdar Majkl
 

Radek Toman

Můj názor na délku závodu je jasný. Díky loňskému systému 2 krát 50min. přinesl rychlejší závody, větší souboje,2 starty, tudíž větší atraktivitu i pro diváka. Je pravda, že je to trochu motokrosovější, ale všichni ten motokros jezdit musíme, protože potřebujeme získat RYCHLOST. Bez rychlosti na testech se na šestkách naše reprezentace nevejde ani do desítky... Při 120min. se po 1hodině pole roztrhá, závodníci přestávají závodit a diváka z toho "bolí oči"...
 

Tomas Dokoupil

Já teda nevím jestli do toho můžu mluvit, když už nejsem jezdcem MMČR, nic méně myslím, že všichni kteří o Enduru něco vědí by se měli podělit o své názory. Co bych rád řekl je, že pokud chceme aby tento sport šel kupředu, tak je potřeba ho zatraktivnit a získat fanoušky a diváky. Pak budou sponzoři a vše ostatní. Proto souhlasím s názorem Radka Tomana po všech stránkách. Po pravdě si také myslím že pro mnoho jezdců je 120 minut moc, aby předvedli stabilní výkon od začátku do konce. Další věcí je délka tratě která podle mého názoru taktéž na 120 minut není často dostačující.

Úvodní fotka

Patrik Liška

Já souhlasím s Radkem, jasně pravda je ta, že jsem taky motokrosař tak je to i pro mě lepší. Ale když jsme jezdili 2h tak jsme závodili maximálně hodinu, potom se startovní pole roztrhalo nikdo s nikým nesoupeřil prostě nuda... A pro některé slabší kousky to bylo nebezpečné jak pro ně samotné tak oni pro okolí. Já jsem už CC jezdit nechtěl ale jakmile se změnil systém tak mi to mnohem víc chytlo. Na druhou stranu je třeba uznat to, pokud jsou velké ,,sračky" tak bych radši startoval jen jednou. I pro doprovod je to snažší jen natankovat a zdar. A co se diváků týče, tak si nemyslím že jich bude chodit více ani na jeden systém a ani tím když tam budou nějaké extrémní pasáže... Protože to do CC ani nepatří... akorát se tím ničí motorky a jezdci jsou nasraný. Toď jen můj osobní názor.

Milan Lenny Kubík

Zdravím, nejsem moc vytrvalostním jezdcem a CC jedu spíše v rámci tréninku. Proto mi vyhovuje spíše těch 50 minut. Je to individuální co komu spíše vyhovuje, každopádně bych byl raději kdyby se vyřešila nějak rozumně situace kolem endura abychom věděli jak na tom vůbec jsme :) Co se týče nevýhody tankování pro 2T tak to bych sem netahal, záleží na profilu trati a na stylu jízdy jezdce. Osobně neznám moc lidí co by odjeli 120minut bez tankování ať už na 450 nebo na půlitru (spíš neznám nikoho :-) ). Samozřejmě na 125ccm se musí tankovat ale je to srovnatelné s 250 4T. Tohle bych vůbec neviděl jako argument.

Radim Drlik

Je jasné,že kdo nejezdí motokros tak nemůže být ani náhodou v enduru nebo cc na špici....Motokros je zaklad,a bez toho se tak můžeme všichni plácat ale nikdy nezrychlíme....Pochybuji ,že v letošním Trofíku na šestku pojede kromě krosaků nekdo jiný....Cross country by ale měl zůstat vytrvalostní závod na 120 minut,na Slovensku to někdy vychází i na 140 minut někdy podle delky kola.V USA se jezdí taky kolem 180 minut.A diváci?Přijedte se podívat třeba v březnu na první CC na Slovensku,kde většinou startuje 350 jezdců a díváku je tam jako na závodech moto GP......toto je zase můj názor.

 

 

Příspěvky byli vybrány z ankety na: MM ČR a PČR ENDURO a CROSS COUNTRY 2011, 2012