Report od Jakuba Horáka z ME Enduro v Estonském Paikuse

23.07.2012 16:41
   Zdroj: jakubhorak.eu

Ahoj, zdravím z Estonska.

 

 

První den v Estonsku začal deštěm. Počasí se naštěstí umoudřilo a celý den bylo slunečno. Pršet začalo až před posledním testem, což už tolik nevadilo. Pak na chvíli přestalo, ale následná průtrž mračen ještě stihla potrápit holky a konec veteránů.
Vložky byly tři, Extrém minutu a půl, cross tři a půl minuty a enduro k devíti minutám. Extrém byl na podmáčené louce, kde se udělaly drážky, ale průjezdnost dobrá, překážky v pohodě. Ale chyba se udělat dala a blbě se to dohánělo. Pak se jelo do časovky, na přejezdu nebylo nic zas tak složitého. Ještě před extremem byla dlouhá bažina, ale startoval jsem v minutě s domácím pilotem Aigarem Leokem, takže drážku jsem měl vždycky dobrou. Enduro bylo těžké, start po písečné cestě, pak se odbočilo do rašelinišť a těmi se jelo asi 3 minuty. Bylo to spíš o tom jet v klidu, ale svižně a hlavně koukat. Nešlo najít si drážku a vědět, že jí pojedu. Prostě se to řešilo operativně a hlavní bylo držet nejkratší směr. Pak se vjelo do písečného lesa, který byl pro mě už v prvním kole dost rozbitý. Celý test byl dost těžký. Dvakrát jsem na něm upadl, jednou ve druhém a jednou ve třetím kole. Ve druhém mi vzal kořen přední kolo a přiklepla mě motorka a ve třetím kole se mi to zavřelo v písku. Pak se jelo na cross, který byl na písku, u řeky, hrozně jemnej písek. Motorka dostávala docela zabrat. Tady jsem upadl ve druhém kole nedostatkem rychlosti a přebytkem náklonu :)
Vložky byly těžké, ale docela se mi líbily. V prvním kole mě bolely ruce a pak už sice ne, ale padal jsem. Nakonec z toho po souboji s Markem Risse bylo 4. místo ve třídě. Uvidíme, jestli se mi to zítra povede udržet.
A máme za sebou i druhý den závodu ME v Estonsku. Dnes byla trať už dost rozbitá a pořadatelé kritické úseky pouze o drážku rozšířili, takže žádná velká úleva se nekonala. Dnes nebyl na enduro testu problém zapadnout a několik jezdců také podobný osud potkal. Našim se to, alespoň co já vím, vyhnulo. Cross test se jen víc rozbil a na extremu se dělaly hluboké koleje, kde se taky dalo zůstat. Po trati byla v posledním kole vynechána jedna bažina, která už byla dost rozježděná a hodně lidí tam zůstávalo.
Dnes se mi nejelo špatně, tolik jsem nepadal, ale stejně jako včera jsem jel až moc na jistotu. Ve třídě jsem skončil na 4. místě před Markem Risse a za Mauriziem Micheluzem. Vyhrál Aigar Leok, absolutně také. Nejrychlejší z našich byl Milan Engel a skvěle se umístil Patrik Markvart, který skončil druhý.
Těším se na další závod a jsem zvědav, jak bude vypadat. Doufám, že mi testy trochu víc sednou a budu moci být ještě trochu rychlejší, i když na třetí místo ve třídě mi ještě něco chybí. Ale úplně nereálné to není. Uvidíme. V pořadí ve třídě po dvou závodech jsem na 4. místě se ztrátou jednoho bodu na třetího...
Zkusím dát do galerie nějakou fotku.
Díky a přeji hezký večer, den...

 
Banner