Rozhovor s manažerem Českého juniorského teamu Karlem Schederem.

06.07.2011 16:14

Rozhovor s manažerem juniorského teamu:

 

V Radvanicích jsem vyzpovídal Karla Schedera, jak vypadá nominace, v jaké fázi jsou přípravy a mnoho dalších informací k letošní šestidenní.

 

Ahoj Karle, první otázka nominace juniorského teamu?

 

Ahoj Františku, v týdnu před Radvanicemi byla odeslána oficiální přihláška a uhrazeno startovné. Nominovaní byli Patrik Markvart, Radovan Míl, Jakub Šefr a Milan Engel.

 

Na jakých motocyklech kluci pojedou?

 

Celý team pojede na KTM. Naší snahou bylo maximálně zjednodušit organizační strukturu výjezdu a zvolili jsme pronájem motocyklů s kompletní asistencí od KTM. Tato transakce je řešena ve spolupráci s Alešem Vondrákem a firmou UNIVOK.

 

Kolik členů bude mít výprava?

 

Celkem devět. Čtyři jezdci, čtyři rodiče a manažer. Úkolem jezdců bude podat maximální výkon, rodiče a já se budeme pohybovat po časovkách a měřených testech. Časové kontroly a servis zajistí KTM a Mitas. Je to základní model, který budeme v dalších letech doplňovat. Na nástup půjdeme společně s klubovými teamy a poneseme českou vlajku.

 

Otázka na umístění, jaké máme šance?

 

Podle mě je potřeba jít do každého závodu s cílem vyhrát. Po soutěži zhodnotit co se povedlo a co ne a připravit se na další soutěž. Letošní šestidenní je pro reprezentaci návrat. Je nutné se zúčastnit a sbírat zkušenosti. V boj s Itali,Finy, Francouzy a dalšími je letos nereálný. Budeme se snažit podat maximum a spoléhat na štěstí. Silných teamu je minimálně deset a každý, který porazíme je úspěchem.

 

Teď otázka k přípravě, kolik bylo času a co je vše potřeba zařídit?

 

Vezmu to popořadě. Na jaře jsem se dohodl s výkonným výborem na zorganizování přípravy a účasti juniorů v seriálu ME. Přiznám se, že o šestidenní jsem přemýšlel na příští rok. V dubnu jsme se sešli s předsedou Jirkou Pošíkem a hlavně jeho přičiněním se připravujeme na odjezd do Finska. Motocykly museli být objednány do 18.5.2011, přihlášky a startovné do 22.6.2011. Srpnový termín byl pro nás šibeniční. Zajistit výjezd technicky je otázkou několika e-mailů a telefonů. Je to obdobné jak na ME. Přihlásit team, uhradit startovné, objednat motorky a asistenci, pneumatiky a mouse, doprava, ubytování, dresy, oblečení. To zajistí jeden koordinátor. Obtížnější jsou finance. Zajistit finance je teamová práce.

 

O jak velké finance se jedná?

 

Jsou to jednoduché počty, náklady na jezdce jsou startovné 470,- eur, pronájem motocyklu 2400,- euro, asistence včetně PHM, olejů, občerstvení a továrních mechaniků 1300,- euro, 10 ks pneumatik, 3 ks mouse, ND na moto dle potřeby, licence 2000,- Kč, pojištění. Další náklady jsou doprava, ubytování, reklamní věci, dresy, stravování. V podstatě je náš rozpočet velmi napnutý.

 

Mohl by jsi představit partnery juniorského Trophy teamu?

 

Dnes stále jednáme. Jisté je, že hlavním partnerem bude Česká Republika, partnery Autoklub ČR, Mitas a.s.. Ostatní jsou v jednání.

 

Jak vnímáš reakce v depu?

 

Reakce jsou spíše pozitivní. Dost lidí vyslovilo podporu naší snaze což je motivující. Děkujeme všem za podporu. Samozřejmě jsem zaregistroval i reakce negativní. Soutěž o světovou a juniorskou trofej byla vždy vrcholem sezóny a cílem každého soutěžáka. Naší snahou je vrátit národní teamy do hlavních soutěží.

 

Nabídl někdo v depu pomocnou ruku?

 

Ano. Máme několik nabídek na práci v časových kontrolách. Vážím si toho, ale rozhodli jsme se využít asistence od KTM. Dopravní kapacitu také nelze zvětšit. Uvažujeme o kuchaři. Materiální nebo finanční pomoc jsem zaznamenal u tebe na stránkách, pár známých by přispělo. Napadla mě myšlenka uspořádat veřejnou sbírku na juniorský Trophy team. Fanoušci Bohenians takto zachránili klub. Zároveň by to byla i anketa. Menší příspěvek od více fandů pomůže mnohem více než chválení jak to děláme dobře.

 

Proč ne rád pomůžu, máš nějakou představu?

 

Ano. V loňském roce jsme založili Czech junior enduro klub v AČR za účelem podpory juniorské reprezentace. Prostřednictvím tohoto klubu jsme realizovali loňský výjezd na finále ME do Portugalska, první dva závody ME 2011. Pro tuto sbírku založím transparentní účet. Před Šestidenní sbírku uzavřeme. Na tvých stránkách zveřejníme dárce a použití finančních prostředků. Uvidíme kolik enduro nadšenců bude ochotno pomoci našemu sportu. Vše připravím do konce června.

 

Děkuji za rozhovor. Přeji co nejlepší výsledek ve Finsku.

 

Také děkuji. Děkuji za možnost poskytnout informace fanouškům. Děkuji partnerům za jejich pomoc a těším se na další spolupráci.