Původní zpráva od Jakuba Horáka z dějiště druhého dějství ME Enduro, rumunského městečka Comanesti

04.06.2011 07:20


 

Po dlouhé odmlce Vás zdravím ze závodů. Ne že bych se nějak nudil, měl bych se spíš učit němčinu na úterní zápočet a vzhledem k tomu, že na otázku "Sprechen Sie Deutsch?" Odpovídám "Ja, tak trochen.", by se mi to docela hodilo. Rozhodl jsem se, že ale napíšu nějakou zprávu ze závodů.
Cesta do Rumunska byla dlouhá, více jak polovina cesty vedla mimo dálnici, ale naštěstí jsme vybrali dobrou trasu a jeli po mezinárodní silnici, která byla nedávno opravená, takže to nebylo tak strašný, až na posledních 150km, ale ani ty nebyly nejhorší. Jeli jsme přes 20 hodin a cesta byla dlouhá asi 1350km.
Když jsme večer přijeli, tak poprchávalo, ale ráno jsme se probudili do slunečného dne. Vyrazili jsme na vložky, spíš teda jen na kros, protože jsme zjistili, že enduro je dlouhé asi 8km a start cíl jinde. Kros je na šikmé pastvině, sem tam nějaké překvápko v podobě bažinky, ale snad to nebude nic strašnýho. Délka je tak akorát, na zadejchání až dost. Po příchodu z krosu jsme dali ještě extrém, který je na place u depa a je tu pár vyšších překážek jako jsou kameny, klády, gumy, žebřík z klád, ale snad to nebude nějak moc hrozný. Po obědě nám začlo trochu pršet. Pak nastala asi hodinová průtrž mračen. Ale pršelo dost. Vyrazili jsme na Enduro test a auto pro nás jelo na cíl. Enduro vede asi přes tři kopce, uzkými výjezdy a sjezdy. První část je i dost nebezpečná, dlouhé roviny, vysoká tráva, neviditelné drny, pařezy apod. Pak se spadne do potoka a jede se asi 400 metrů širokým potokem. Je to pěkný, ale budem mokrý jak prasata. Pak to stoupá do kopců, zase roviny a tráva. Za místním horským džízídý zahnem doprava a vjedem po chvíli do lesa. Úzké pěšiny, odkloněnky, medvědi a mloci. No a pak jsme už skoro v cíli. Pouhé tři hodiny chůze.Trochu nám to klouzalo, ale pršet snad nebude, tak to bude jetitelný, ale pospíchat na tom enduru je, podle mě, dost na srdce. Večer pak ještě trochu sprchlo, ale pátek byl už v pohodě. Svítilo slunce celej den a bylo kurva vedro a dusno. Udělali jsme přejímky, ještě jednou prošli kros a několikrát extrem. Pak jsem byl ještě chvíli na treninkovce a ta mě docela bavila. Byla na hlíně, ve které bylo docela dost říčních kamenů, spíš větších velikostí a zjistil jsem, že na 2T se v tom jede líp než na 4T. Krásně si v tom člověk zatočí kde chce a líbilo se mi to. Tak jsem na to zvědav v sobotu, po trati to prej není extrémní, ale je to docela usilovka, pořád koukat a snažit se. Tak uvidíme. Bude to dlouhý, jede se 2,5 kola, protože tři jsou moc. Bude to mít víc jak 7 hodin. Takže doufám, že mi to nějak tak půjde a bude to dobrý.
Z české výpravy tu jsou Marek Borák, Radovan Míl, Jakub Šefr, Patrik Markvart, Honza Novák, Miroslav Hanč a týmový kolega Milan Engel.

 Jakub Horák - Team KBS Unhošť -  Comanesti, Rumunsko