Technika KM Racingu je připravená k odplutí

27.11.2011 12:14

 

Technika KM Racingu je připravená k odplutí

Proces předání vozidel před cestou přes Atlantický oceán vyžaduje důkladnou přípravu

Tři soutěžní speciály a čtyři doprovodné vozy týmu KM Racing jsou připravené na téměř třítýdenní plavbu do Argentiny, kde na Nový rok začne 34. ročník Rallye Dakar. Členové české stáje přepravili techniku do francouzského přístavu Le Havre, kde proběhlo první kolo nezbytných přejímek a odevzdání vozidel loďařům. Protože do přístavu navážejí strojový park prakticky všichni evropští účastníci dakarského dobrodružství, nebývá to logisticky snadná akce.

Proto u toho nemohl chybět týmový manažer a koordinátor Martin Pabiška, kterého díky rozvaze a klidu při organizování přesunů techniky jen tak něco nezaskočí. „Proběhlo to docela hladce. Za čtyři cesty na Rallye Dakar už vím co a jak, a mám vytvořené kontakty na správných místech,“ hlásil po návratu z Francie. „Když se všechno připravuje s předstihem několika týdnů a ví se, s čím se má přijet a co komisaři vyžadují, tak se jedná už víceméně o administrativní záležitost. Těžší to je pro samotné lidi, protože během dvou dní tam musíme dojet, předat stroje, vrátit se a při tom ujet tři tisíce kilometrů,“ vysvětlil Pabiška.

Pochvaloval si však, že na rozdíl od Česka panovalo na francouzském pobřeží slunečné a poměrně teplé počasí. „To bylo při čekání na přejímky velice příjemné, protože loni jsme tam touto dobou zažili vichr se zimou, deštěm a sněhem, prostě hnus. Ani čekání není tak zdlouhavé, protože každý tým má svůj určený čas na předání aut, motorek a doprovodů. Pokud všichni dodržují předepsané pokyny, není důvod, aby se celý proces, při němž dochází k řadě technických a celních kontrol, zbrzďoval. Na konci se pak odevzdají klíčky a vozidla se předají k nakládání na trajekt,“ pokračoval.

A.S.O. dohlédne během plavby na vozidla

Letos celou cestu po Atlantickém oceánu absolvují jako dohled dva pracovníci pořadatelského týmu A.S.O. „Mají za úkol dohlédnout, aby do aut nikdo nevlezl, i když mají všechna okna a dveře překrytá lepící páskou. Jejich povinností bude hlavně zaparkované stroje kontrolovat, což je pro bezpečnost při zámořské přepravě docela dobrý prvek,“ pochvaloval si Pabiška, který má před sebou stejně jako ostatní členové KM Racingu až do odletu do Argentiny relativně klidný měsíc.

Trajekt vyplouvá z Le Havru začátkem prosince a po zhruba osmnácti dnech by měl přistát v argentinském přístavu Delta Dock. Tam si členové KM Racingu techniku 27. prosince vyzvednou a 1. ledna z Mar del Plata vyrazí vstříc téměř 8500 kilometrů napříč jihoamerickým kontinentem. min