Opět Vás zdravím z teplého Mexika. Sice nás dnes po ránu přivítala zatažená obloha, ale teď je opět jasno a teplota se opět vyšplhala nad 25 st. C.

Dnes po snídani, již vybaveni oblečením jsme vyrazili směr depo. Po příjezdu jsme se doblékly do motocyklového a vyrazili směr testovací trať. Ta je natažena hned nad padockem a svým charakterem je podobná cross testu nad nákupním střediskem, který jsme procházeli včera. Po prvním kole na většině motocyklů proběhli drobné úpravy jako nastavení brzdy a řadící páky. Všem jsou k dipozici mechanici od Husqvarny, a to jak miístní tak z Itálie a USA. Na trati nám pomohli s nastavením pérováním.  Jestli jsme do mexika odjížděli s příním aby se neprášilo, tak to se nám bohužel nesplní. V místní tvrdé zemině se vyjeli drážky, které již teď jsou plné jemného prášku. Po nastavení pérování proběhla v depu mírná očista motocyklů, vyfasování mousů a jejich výměna za duše. Většinu šroubků jsme přelepili na Loctite.

Po těchto úpravách jsme společně se slovenskou výpravou absolovali formální přejímku.  Zde jsme bohužel narazili na problém, kdy úřednice po nás chce povolení startu od ACCR. Před odjezdem bylo Milanovi v autoklubu řečeno, že postačí pouze jednorázová licence FIM, tak to nyní řešíme s autoklubem a snad vše dopadně dobře. Číasla tedy máme nafasována, Fík má  538, já 638 a Milda 738. 

Husqvarna TE 449.

Pro Balaťáka  a Ladika, ale  samozřejmě i všechny ostatní , které ti zajímá, se Vám níže pokusím zprostředkovat moje první dojmy z  HusqvarnyTE 449, společného výplodu německých a italských soudruhů. Na první dojem motocykl působý trochu mohutnějším dojmem naž konkurenčí a mnou doma sedlaná KTM, ale design stroje je vcelku povedený. Zjímavě je řešený Airbox.M otocykl je vybavený vstřikováním paliva, motor je nakloněn mírně vpřed. Sání vzduchu a vlastní Airbox je v místech, kde u jiných motorek hledáme nádrž. Výměna filtru je složitější než u jiných strojů, a sice musíte oddělat čtyři šroubky držící bočnice, poté bočnici odklopit nahoru a rozdělat dvě rychlosponky. Poté spodní díl airboxu i s filtrem vysunete do strany a z něj vyndáte mřížku s vlastním filtrem. jŘetězové kolečko je umístěno ve středové ose kyvné vidlice, jeho výměna nám ale zůstává záhadou. Rovněž tak přístup k zapalovací svíčce není nijak jednoduchý. Nádrž motocyklu je umístěna pod sedlem a část vlevo nad motorem. V případě, že chcete zvednout motocykl na stojánek, tak se tohle rozložení váhy projeví  a řeknu Vám, že mám co dělat, tak snad ji od n ikud nebudu tahat. Motorka je již v sérii vybavena výfukem Acrapovic. Moje první jízdní dojmy jou trochu rozporuplné. Na jednu stranu docela dobrý posaz, ale musím si zvykat na poněkud jiné umístění a krok zadní brzdy. Chtěl jsem si trochu přizdvihnout řadící páku, to se mi ale nepoverdlo, porotože ta potom narážela do bloku motoru a nešly řadit rychlosti směrem nahoru. Ale vše je asi otázkou zvyku. Motor se musí hodně točit, potom  je ale výkonu dostatek. S pérováním mi trochu pomohl technik od Husky a myslím, že to bude dobré. Bude to chtít čas  si na vše zvyknout.

 Tak to je dneska asi vše, teď vyrážíme projít ještě nějaké testy. Zítra nás čeká technická přejímka a oficiální zahájení ve staré části města Morelia. 

 Všechny Vás pozdravujeme a mějte se fajn.