Zajímaví článek od Jána Zaťka o 27. Mšenské motocyklové sotěži Enduro

20.08.2010 16:57

 

 

MČR Enduro Mšeno - sobotný masaker

Pridané 18.08.2010 15:12, autor dzony555,

14. - 15. augusta 2010 sa v Mšene u Mělníka uskutočnilo ďalšie kolo seriálu MČR enduro. Trať bola situovaná do krásneho prírodného lesného prostredia s minimom prejazdov cestami. Miestami trať pripomínala prírodnú rezerváciu s čistými lesmi, zaujímavými pieskovcovými útvarmi a s nekonečne dlhým kaňonom. Jazdilo sa aj okolo starobylých skalných obydlí vytesaných v pieskovcových skalách. Extrém test bol veľmi zaujímavo namotaný s časti v starej opustenej budove. Crosstest bol na strnisku na rovnej lúke a náročný endurotest natočený v lese. Usporiadatelia pripravili 110 km okruh ktorý sa mal ísť 3 krát, hobíci 2 krát.

Plány však narušil dážď ktorý sa spustil v piatok večer a neustal ani počas sobotnej súťaže. Trať  sa zmenila na jedno obrovské bahnisko a spomínaným kaňonom sa proti jazdcom valil jeden veľký divý potok kde bolo nezriedka po blatníky vody. Aj keď sa jazdili C časy, tak sa do časových kontrol nestíhalo.  O náročnosti svedčí to že zo 162 štartujúcich ich bolo klasifikovaných iba 20!!!!!. Aj to so značným meškaním a na trati skrátenej o jedno celé kolo. Nebolo jazdca ktorý by stihol všetky časové kontroly. Boli aj takí ktorí síce došli ale s meškaním nezriedka aj 2 a pol hodiny.

V nedeľu ráno síce svietilo slniečko no na štart sa postavilo už iba asi 50 jazdcov ktorí absolvovali zjednodušenú, no nie kratšiu trať. V nedeľu sa už dalo najazdievať 10 aj viac minút.
Súťaž sa mi naozaj, páčila, depo bolo na štadióne s teplými stále udržiavanými sprchami a reštauráciou. A fakt nádherná trať .  Jediným, ale určite  prehliadnuteľným negatívom, keď odhliadneme sobotné počasie bolo to že z depa na štadióne sa muselo ísť na štart na námestie kde bolo uzavreté parkovisko asi 1 km. Niektorí jazdci ktorí na to neboli pripravení a nemali sa ako odviesť išli v kompletnej výstroji a v daždi  pešo. Bolo to však dané tým že organizátori si slávnostným štartom na námestí pripomínali 60. výročie prvej terénnej motocyklovej súťaže  poriadanej v Mšene. Súčasťou tohto výročia bolo aj stretnutie  bývalých úspešných československých reprezentantov Mrázka, Fojtíka Císařa, Pošíka a ďalších legiend motocyklových súťaží.

Mne sa vcelku darilo, v sobotu som dojazdil ako jediný z 10-tich veteránov nad 50r., aj keď mi motorka jednu  72-minútovú časovku od stredných otáčkok vynechávala – asi kôli nasatému bahnu. Tak som ju išiel vyše pol druha hodiny. Našťastie sa motor neskôr umúdril.  V nedeľu som v kategŕii odštartoval už ako jediný, takže len v kľude dôjsť do cieľa. Do predposlednej časovky som však došiel už bez zubov na vývodke. Keď som šponoval reťaz aby som obmedzil preskakovanie reťaze a videli to doprovoďáci z tímu KBS Unhošť, / mimochodom  jazdí za nich môj konkurent Víťa Havlíček/  , jednoducho ma nechceli pustiť ďalej. Musel som sľúbiť že počkám pokiaľ nezoženú kolečko a pred ich očami ho nevymením. Kolečko zohnali, pomohli pri oprave, aj čas som stihol a tak som už spokojne došiel do cieľa. Aj táto príhoda ukazuje že enduráci sú jedna veľká rodina kde niekedy vôbec nerozhodujú výsledky
Z dalších jazdcov štartujúcich so slovenskou licenciou sa najlepšie darilo, moravskému jazdcovi Michalovi Dorňákovi z Valašských Klobouk , ktorý v nedeľu vyhral triedu E2 Preboru ČR.

Mimoriadne  sa teším na ďalšie české enduro 2-3.októbra v Uhlířských Janovicích kde ma pozval Jirko Pošík, ktorý sľuboval taktiež krásnu trať a pekný športový zážitok. Myslím si že on je toho zárukou. Dúfam že tam pôjdu aj ďalší slovenskí jazdci, keďže  na Slovensku by mal byť voľný termín.


Zaujímavé ohlasy na súťaž v Mšene od dalších priamych účastníkov: www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=93452&fid=28
 

Výsledky - to sa oplatí pozrieť, hlavne 1. deň kde niektoré kategórie nemali žiadneho klasifikovaného jazdca:

www.enduro-mseno.eu/index.php?stranka=vysledky_enduro2010

Informácie o českom endure  najdete na www.autoklub.cz/show.php?page=acr/fmsacr/enduro/2010/kalendar/10_mcr_enduro/index.htm&asoc=3

Videá a fotogalérie zo súťaže:
www.youtube.com/watch?v=RPH0XIRzdRE   www.stream.cz/video/505213-enduro-mseno-2010-nedele

www.motodejv.rajce.idnes.cz/MSENO_2010_-SOBOTA_BAHNO_%2CBAHNO%2CVODA...../

www.motolhotka.rajce.idnes.cz/Enduro_Mseno-_ruzova_zahrada/

www.stream.cz/video/505213-enduro-mseno-2010-nedele


Zdroj: countrycross.sk