Zajímavostí závodů čtyřkolek je zasloušené vítězství Ollie Roučkové v MM ČR ATV!!!

18.03.2012 21:00
Převzato z: https://www.pragmoon.cz

Ollie Roučková: Chlapům pěkně zatápím !

Pětadvacetiletá závodnice na 4kolkách Ollie Roučková je jedinou ženou soutěžící v nejprestižnější kategorii Mistrovství ČR. K tomuto, především mužskému sportu, ji přivedl její přítel. Předtím jsem na motorce, natož na 4kolce, nikdy nejela. Slovo dalo slovo a já se nechala svézt. Jízdu jsem si užívala ječením, vřeštěním a strachem. Můj první dojem byl, že se přítel zbláznil. Poté mě přemluvil, abych si na rovné polní cestě sedla za řídítka,? vypraví své první zážitky na 4kolce Ollie Roučková. Po krátké instruktáži začala jezdit sama a do měsíce byla doma 4kolka a i pro ni. Nejdřív si 4kolku osahávala, zkoušela, co umí, a vymetala s ní rovné šotolinové cestičky. Postupem času zkoušela víc a víc. Nejdříve jezdila pro zábavu, a když jí závod vyšel, stála poprvé na bedně. Poté ji objevil člověk z Polaris týmu, který si Ollie Roučkovou vzal pod svá křídla a dal ji k dispozici tým mechaniků, co se o její stroj stará. Nakonec se upsala do nejprestižnější kategorie MISTROVSTVÍ ČR, kde jezdí jako jediná žena.

A to neexistuje žádná ženská kategorie, že musíš závodit s muži? Je pravda, že mezi 4kolkami prozatím mnoho žen není, takže závodím s výhradně mužskými závodníky. A že těm chlapům pěkně zatápím! Polaris tým se navíc zaměřuje především na velmi extrémní závody offroadmaratonů. Jedná se o tří-4 hodinové závody, ve kterých vyhrává ten, kdo během určeného času najede nejvíce kol.

Jak tě berou ostatní závodníci kolem? Toto téma je velmi ožehavé. Teď už si na mne kluci zvykli. Vědí, že rychlejším uhnu a pomalejší ladně předjedu. Po závodech se mi často stává, že se mnou kluci nemluví, ale za čas to z nich opadne a jakmile se blíží další závod, tak se popichujeme jako děti.

Kde a jak často trénuješ? Nejvíce trénuji v Milovicích, kde máme soukromou motokrosovou trať. Samotná příprava začíná ve fitku a končí na thaibox trénincích, kde chytám fyzičku. Plavání je téměř na denním pořádku. Občas vytáhnu kolo. Uchvátil mne wakeboarding. V závodní sezoně se snažím co nejvíce jezdit na 4kolce.

Dokážeš se o svou 4kolku správně postarat? Jako holka se o 4kolku starám tak, že ji po závodech umyji, naleštím, obhlédnu, co se porouchalo nebo co jsem urazila, a pak frčím do Polaris dílen, kde mi ji mechanici dají dohromady podle mých představ.

Co bys doporučila lidem, kteří se s tímto sportem chtějí také seznámit? Začátečník by si pak měl uvědomit, že 4kolka není hračka. Je to stroj, který může jak hodně ublížit, tak přinést nepoznanou radost. V dnešní době je mnoho půjčoven, kde vám 4kolku zapůjčí a vy si ji můžete osahat. Je možné zajít i přímo za výrobcem, promluvit si s ním a požádat o testovací jízdu. S výběrem nespěchejte. Na českém trhu je mnoho značek 4kolek, ale ne každá je ta pravá.

Více na:

Motoráj 2012.