Zhodnocení vystoupení českého trophy teamu na ISDE 2012

07.10.2012 14:49

 

Požádal jsem Mirka Harudu o krátké zhodnocení vystoupení českého trophy teamu na letošní "Šestidenní", tady je:

 
Zdravím všechny příznivce endura. Nevím jestli vám řeknu něco nového, všichni, kdo sledovali průběh ISDE a znají český mistrák musí dospět k tomu samému.

 

Výsledná jedenáctá pozice je o jedno místo horší než jsem očekával. Je to ale místo kam v současné době výkonnostně patříme,  pokud  teamy před námi dojedou v potřebném počtu.

 

Od druhého dne bylo jasné,že není s kým bojovat o vteřiny, denní rozdíly jsou v minutách. Během třetího dne jsme měli před sebou čtyři teamy, kterým odstoupil jeden jezdec a jedou jen v pěti. To byla šance na postup. Tím byla jasná i strategie, dojet v plném počtu a  číhat na chybu soupeře.  Ale ta se bohužel nedostavila. Trať mezi testy, až na výjimky neprověřila řádně odolnost strojů.
Několikrát denně jsem projížděl průběžné výsledky a se zatajeným dechem jsem hledal chybějícího jezdce soupeře, ale bohužel vždy to byla chyba časomíry.

 

Francouzi jasně ukázali, že cesta formou armádního střediska je cestou dlouhou, ale správnou. Bohužel je to cesta, kterou jsme před léty,zrušením obdobné formy zavrhli. Slyšel jsem mnoho receptů na zlepšení stavu českého endura, ale žádné funkční, říkají jen co by měl „někdo“ nebo „oni“ udělat.  Jiskřičkou naděje jsou junioři, kteří nám udělali velkou radost ale na budoucí úspěch trofíku musí ještě ujít značný kus cesty a je jich pořád málo.

 

Já mohu jen poděkovat všem klukům za skvělou práci a reprezentaci. A je mi ctí s nimi spolupracovat.
Dále musím moc poděkovat těm „bezejmenným“ tedy doprovodu, a to zejména najížďákům
Dokymu, Lavorovi a Cardovi, bez kterých si to já, ani jezdci nedovedeme představit.
Manager Trophy Teamu Miroslav Haruda.

 

František Vocásek - ENDUROMOTOSPORT  www.enduromotosport.com